|

شکایت اسد از اردوغان در دیدار با پوتین

موضوع آشفتگی و ترس در نظام بانکی همچنان سوژه مهمی در صفحه اول رسانه‌هاست. بعد از آمریکا، این موضوع برای نظام بانکداری در اروپا هم مهم شده است.

شکایت اسد از اردوغان در دیدار با پوتین

به گزارش شبکه شرق، بانک‌های مرکزی در قاره سبز در صدد جلوگیری از وقوع چنین اتفاقی برآمده است. اما در کنار آن روزنامه‌‌های آمریکایی به گزارش مرکز ملی آمار سلامت و بهداشت ایالات متحده پرداخته و موضوع تشدید بحران بارداری را در دوران پاندمی مورد توجه قرار داده اند. 

روزنامه‌‌های بریتانیایی سرگرم بودجه ای هستند که وزیر خزانه‌داری برای مراقبت از کودکان در نظر گرفته شامل مادران و پدران شاغل صاحب فرزند می‌شود. آنها همچنین به بی‌توجهی دولت به ارتقای سطح خدمات عمومی در بودجه جدید اشاره کرده اند و … 

برای روزنامه‌ها و رسانه‌‌های خاورمیانه‌ای آمادگی برای آغاز ماه رمضان و همچنین دیدار اسد و پوتین در کرملین بیش از موضوعات دیگر مهم است. آنها همچنین به اختلاس رئیس بانک مرکزی در لبنان و تغییر در این سمت هم نگاهی انداخته اند. 

 

 

نیویورک تایمز

کووید بحران بهداشت بارداری را تشدید کرد

 

چه کسی باور می‌کند در سال ۲۰۲۱ میزان مرگ و میر زنان باردار در سراسر ایالات متحده ۴۰ درصد افزایش یافته باشد؟ اما آمارهای رسمی منتشر شده تایید می‌کنند این اتفاق فاجعه‌بار رخ داده‌ است.

مرکز ملی آمار سلامت آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است ۱۲۰۵ زن باردار در سال ۲۰۲۱ جان خود را از دست داده اند. این عدد در سال ۲۰۲۰ تنها ۸۶۱ مورد بوده است. به گزارش این مرکز در سال ۲۰۱۹ هم ۷۵۴ زن باردار در سراسر آمریکا جان باخت. 

نکته عجیب این که ایالات متحده در میان کشورهای صنعتی حتی پیش از پاندمی کرونا هم بالاترین میزان مرگ و میر زنان باردار را داشته است. اما این وضعیت در اثر کرونا تشدید شده است. 

در آمارها می‌خوانیم میزان مرگ و میر زنان باردار سیاه‌پوست نزدیک به سه برابر زنان سفید پوست است. تلفات کرونایی هم میان آنها بیشتر بود. علت این امر پایین‌ بودن سطح بهداشت در این خانواده‌های اغلب فقیر است. 

اما به طور کل کرونا و پاندمی باعث ضعیف‌تر شدن بدن زنان باردار شد و میزان آسیب‌پذیری آنها را تشدید کرد. به همین دلیل میزان مرگ و میر آنها مستیم و غیر مستقیم در دوران پاندمی افزایش پیدا کرد.

 

 

نشنال

دورکاری اماراتی‌‌ها در جمعه‌های ماه رمضان

 

شیخ محمد رئیس امارات متحده عربی از دولت خواسته برنامه دورکاری جمعه‌ها را برای کارمندان و ادارات دولتی و همچین دانش‌آموزان و معلم‌های مدارس دولتی در ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار دهد.

به این ترتیب ادارات دولتی ۷۰ درصد کارمندان خود را برای روزهای جمعه این یک ماه دور کاری می‌کنند و تنها از ساعت ۹ صبح تا اذان ظهر سر کار خواهند بود. برای مدارس دولتی هم به شرطی که جدول زمان‌بندی امتحانات دچار اختلال نشود، دانش‌آموزان در خانه می‌مانند و به صورت آنلاین سر کلاس‌ها حاضر می‌شوند. در شیوه‌نامه جدید این یک ماه اشاره‌ای به مدارس خصوصی نشده است. به نظر می‌رسد آنها بر اساس قوانین و شیوه‌ خود عمل خواهند کرد.

در روزهای پایانی سال ۲۰۲۱ امارات تصمیم گرفت برنامه‌ فعالیت هفتگی خود را مطابق جهان تنظیم کند. به این ترتیب هفته در امارات از روز دوشنبه آغاز می‌شود و در روز یکشنبه هم به پایان می‌رسد. با این حساب جمعه‌ها در امارات تعطیل سراسری محسوب نمی‌شود. 

 

 

گاردین

وام میلیارد دلاری بانک مرکزی سوئیس به بانک کردیت!

 

هراس و نگرانی از ورشکستگی بانکی به سوئیس رسیده است! باور کردنی نیست که بانک کردیت سوئیس از بانک مرکزی این کشور تقاضای وام کرده تا بتواند نقدینگی خود را در تقابل با هجوم مشتریان حفظ کند. 

این بانک سوئیسی وامی ۵۴ میلیارد دلاری از بانک مرکزی این کشور دریافت کرده است تا سپرده‌ها را تضمین کند و دچار مورد بانک سیلیکون ولی آمریکا نشود. 

البته پیش از این اقدام، بانک مرکزی سوئیس بیانیه‌ای صادر کرده و تضمین داده اتفاقاتی که در نظام بانکی ایالات متحده رخ داده، به نظام بانکی سوئیس سرایت نخواهد کرد و خیال مشتری‌های بانکی راحت باشد. با همه این حرف‌ها بانک مرکزی میزان نقدینگی بانک‌ها را حمایت کرده و اطمینانی دوباره به شهروندان داده است.

هرچند که رشد شاخص سهام بانک‌ها در آمریکا در یکی دو روز گذشته نشان می‌دهد اوضاع کمی بهتر شده و آرامش به بازار بانکی بازگشته، اما واقعیت این است که شاخص هنوز فاصله زیادی با حد قبلی خود دارد.

 

عرب نیوز

شکایت اسد از اردوغان در دیدار با پوتین 

 

رئیس‌جمهور سوریه بشار اسد، راهی مسکو شده و در کاخ کرملین به دیدار ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور رفته است. بازسازی سوریه پس از جنگ داخلی ۱۲ ساله محور اصلی دیدار و گفت و گوهای دو دولتمرد بوده است.

بشار اسد در این دیدار از پوتین تشکر کرده است که در طول جنگ داخلی سوریه و همه گروه‌های دولتی را حمایت کرده تا بتوانند بر همه کشور مسلط شوند و گروه‌های مسلح مخالف را عقب برانند. او همچنین تاکید کرده روسیه با وجود حضور در جنگ اوکراین از مواضع خود در سوریه عقب نشینی نکرده است. 

اسد همچنین بر نقش میانجی‌گرانه پوتین در چالش میان سوریه و ترکیه تاکید کرده و گفته دولت اردوغان از شورشیان سوری در شمال غرب سوریه حمایت می‌کند. با توجه به این که روابط دو کشور قرار است دوباره برقرار شود، لازم است که ترکیه پیش از این اتفاق دست از حمایت شورشیان بردارد. 

مسکو البته نه تنها در چالش میان ترکیه و سوریه که در برقراری مجدد روابط این کشور عربی با دیگر قدرت‌های عربی منطقه هم نقش میانجی را بازی می‌کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها