|

هرچه خرج بیشتر، طلاق بیشتر

سی‌ان‌ان گزارشی درباره میزان طلاق در افراد منتشر کرده است. این گزارش براساس تحقیقی است که دو استاد اقتصاد دانشگاه اندرو فرانسیس تان و هوگو ام میالون بر روی سه‌هزار زوج در ایالات متحده انجام داده‌اند؛ گزارشی که بسیاری را می‌تواند شگفت‌زده کند.

هرچه خرج بیشتر، طلاق بیشتر

سی‌ان‌ان گزارشی درباره میزان طلاق در افراد منتشر کرده است. این گزارش براساس تحقیقی است که دو استاد اقتصاد دانشگاه اندرو فرانسیس تان و هوگو ام میالون بر روی سه‌هزار زوج در ایالات متحده انجام داده‌اند؛ گزارشی که بسیاری را می‌تواند شگفت‌زده کند. زیرا طبق این تحقیق هرچه زوج‌ها و والدین پول بیشتری برای عروسی خرج می‌کنند، احتمال طلاق آنها از هم بیشتر است. در‌حال‌حاضر همه جای دنیا، مراسم عروسی تبدیل به صنعتی با درآمدی میلیارد‌دلاری شده است. هرچند این تحقیق می‌تواند برخی باورها را تغییر دهد. طبق این تحقیق‌ کسانی که کمتر خرج می‌کنند، زندگی زناشویی‌شان دوام بیشتری دارند و میزان طلاق کمتری در بین‌شان رواج دارند!

طبق مقاله آنها‌ به‌طورخاص‌ مردانی که برای حلقه نامزدی خود بین دوهزار تا چهارهزار دلار خرج کرده‌اند، احتمال طلاقشان 1.3 برابر کسانی است که برای حلقه نامزدی خود بین 500 تا دوهزار دلار خرج کرده‌اند.

این تحقیق همچنین نشان داد که عروسی‌هایی که با کمتر از هزار دلار هزینه برگزار شده است، در مقایسه با کسانی که بیش از 20 هزار دلار برای عروسی خود هزینه می‌کنند، شانس طلاق کمتری دارند و احتمال طلاق زنان در این شرایط 1.6 بیشتر است. اما صرف هزینه برای‌ ماه‌عسل می‌تواند چاره‌ساز باشد. از‌این‌رو ‌شاید نتوان هزینه‌های عروسی را کاهش داد اما طبق همین تحقیق خرج‌کردن پول برای ماه‌عسل ارزشمند است! سفر بعد از عروسی ایده خوبی است و احتمال طلاق را کاهش می‌دهد.

طبق این گزارش البته استادان دریافته‌اند که ظاهر در تصمیم‌گیری برای ازدواج مهم است و بر خطر افزایش طلاق نیز تأثیر می‌گذارد.

پروفسور میالون گفت: «هرچه ظاهر همسر در تصمیم‌گیری برای ازدواج تأثیرگذارتر باشد، به‌طور قابل‌توجهی مدت‌زمان ازدواج کوتاه‌تر می‌شود».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها