|

دور زدن قانون جدید به سبک منصوریان و خطیبی

رسول خطیبی به شکلی توافقی از هدایت پیکان تهران برکنار شد تا بتواند همچنان شانس حضور در سطح اول فوتبال ایران را داشته باشد. به گزارش فوتبال 360، فدراسیون فوتبال پیش از آنکه رقابت‌های لیگ بیست‌وسوم فعالیت خود را آغاز کند، قوانین نقل‌وانتقالاتی مرتبط با رقابت‌ها را دستخوش تغییر و تحولات مهمی کرد و به نظر می‌رسد این قوانین در بخش‌های مختلف تأثیرگذار بوده است.

دور زدن قانون جدید به سبک منصوریان و خطیبی

رسول خطیبی به شکلی توافقی از هدایت پیکان تهران برکنار شد تا بتواند همچنان شانس حضور در سطح اول فوتبال ایران را داشته باشد. به گزارش فوتبال 360، فدراسیون فوتبال پیش از آنکه رقابت‌های لیگ بیست‌وسوم فعالیت خود را آغاز کند، قوانین نقل‌وانتقالاتی مرتبط با رقابت‌ها را دستخوش تغییر و تحولات مهمی کرد و به نظر می‌رسد این قوانین در بخش‌های مختلف تأثیرگذار بوده است. در اتفاقی کم‌سابقه در فوتبال ایران، درحالی‌که مسابقات هفته دهم هم به پایان رسیده اما خبری از تغییر و تحولات پرشمار روی نیمکت تیم‌های لیگ‌برتری نیست و تنها دو تیم تصمیم گرفته‌اند سرمربی خود را تغییر بدهند. علیرضا منصوریان، اولین سرمربی برکنارشده در لیگ بیست‌وسوم بود که جای خود را بعد از یک دوره کوتاه حضور اولی گلادیسون روی نیمکت فولاد به خوان ایگناسیو مارتینس داد و حالا روز گذشته، باشگاه پیکان خبر از قطع همکاری با رسول خطیبی داد تا خطیبی به دومین سرمربی برکنارشده فصل جدید تبدیل شود؛ آن‌هم درحالی‌که در فصول گذشته، عدم کسب نتایج لازم یا اختلافات مالی میان مربیان و باشگاه‌ها، باعث تغییر و تحولات پرشماری روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری می‌شد. مسئولان فدراسیون فوتبال در حالی قوانین نقل‌وانتقالات را اصلاح کردند که یکی از بندهای اصلاح‌شده مرتبط با نحوه همکاری سرمربیان با باشگاه‌ها بود؛ به‌طوری‌که اگر یک سرمربی از سمت خود کناره‌گیری کند یا قراردادش را به صورت یک‌طرفه فسخ کند، دیگر تا پایان فصل قادر به فعالیت در رقابت‌های لیگ برتر نخواهد بود. همین مسئله باعث شده فعلا خبری از استعفای سرمربیان لیگ برتری نباشد و تنها استعفای به‌ثبت‌رسیده که از سوی مهدی رحمتی انجام شده بود هم از سوی مدیران باشگاه نساجی رد شد تا این سرمربی جوان هم در سمت خود در تیم قائم‌شهری ابقا شود.

استعفا نه، قطع همکاری دو طرفه

علیرضا منصوریان با وجود آنکه نتایج خوبی را همراه تیم فولاد خوزستان کسب نکرد اما از سمت خود استعفا نداد و چشم‌انتظار درخواست قطع همکاری از سوی مدیران باشگاه فولاد ماند تا بتواند در ادامه فصل شانس سرمربیگری در سطح اول فوتبال ایران را داشته باشد. منصوریان که بعد از پایان هفته سوم از سمتش در تیم فولاد کنار رفته، در روزهای گذشته نامش در حوالی نیمکت تیم‌های نساجی مازندران و پیکان تهران به گوش رسیده اما فعلا همچنان بدون تیم است؛ هرچند او با توجه به قطع همکاری دوطرفه‌اش با باشگاه فولاد، منعی برای سرمربیگری در ادامه رقابت‌های لیگ بیست‌وسوم ندارد.

رسول خطیبی هم که در طول یک‌ ماه گذشته در تصمیمی عجیب از سوی مدیران باشگاه پیکان، قراردادش تمدید شد، روز گذشته از سمت خود در تیم پیکان کنار رفت. خطیبی در پیامی اینستاگرامی با کنایه‌هایی تند به ابراهیم شکوری، نسبت به دخالت‌های او موضع گرفت. سرمربی باتجربه خودروسازان هم با وجود گلایه‌مندی از شرایط، تصمیم گرفت تا هنگام قطع همکاری از سوی باشگاه پیکان، استعفای خود را تنظیم نکند و همین مسئله باعث شد تا با توجه به تعامل شکل‌گرفته و قطع همکاری دوطرفه، حالا خطیبی مشکلی در ادامه فصل نداشته باشد و درصورتی‌که پیشنهاد سرمربیگری در ادامه راه در مقابل خطیبی ظاهر شود، این سرمربی باتجربه می‌تواند بپذیرد و ممنوعیت قانونی متوجه او نخواهد بود. باید دید در ادامه لیگ بیست‌وسوم، دیگر سرمربیان در معرض اخراج هم چنین رویه‌ای را در پیش خواهند گرفت یا سرانجام اولین استعفای رسمی در فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران به‌ثبت می‌رسد و سرمربی مستعفی تا پایان فصل از مربیگری در سطح اول فوتبال ایران محروم خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها