|

فسخ‌ها و ثبت‌های سریالی استقلالی‌ها ادامه دارد

بی‌شباهت به یک تیم حرفه‌ای

پرشدن سقف بودجه آبی‌ها باعث شده تا شرایط ویژه‌ای برای استقلالی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه به‌ وجود آید.

بی‌شباهت به یک تیم حرفه‌ای

پرشدن سقف بودجه آبی‌ها باعث شده تا شرایط ویژه‌ای برای استقلالی‌ها در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه به‌ وجود آید. به گزارش فوتبال 360، استقلال از حیث جذب بازیکن بدون‌ شک یکی از موفق‌ترین تیم‌های بازار نقل‌وانتقالات تابستانه بود؛ چرا‌که آبی‌پوشان پایتخت توانستند سامان فلاح، رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور، دیدیه اندونگ، محمدحسین اسلامی، علیرضا کوشکی، گائل کاکوتا و البته آلمدین زیلیکیچ را به خدمت بگیرند که به‌جز زیلیکیچ، سایر بازیکنان‌ چهره‌های مدنظر جواد نکونام بودند که به استقلال پیوستند و البته در انتقالی پرماجرا، ودران کیوسفسکی هم به جمع آبی‌پوشان پیوست و در ادامه جدا شد. آبی‌پوشان پایتخت در حالی توانستند یکی از بهترین عملکردهای خود در بازار تابستانه در‌ یک‌ دهه اخیر را به‌ ثبت برسانند که در این میان، قانون سقف بودجه‌ دامن‌گیر استقلالی‌ها شده است؛ چرا‌که در روزهای ابتدایی فصل جدید، گوستاوو بلانکو قادر به همراهی آبی‌پوشان پایتخت نبود و در حالی مشکل ثبت قرارداد بلانکو حل‌وفصل شد که نام چهره‌هایی مانند آرمین سهرابیان، مهرداد محمدی و البته ایمان سلیمی از فهرست بازیکنان استقلال بیرون آمد و قراردادشان فسخ شد.

باورنکردنی مثل فسخ‌های سریالی آبی‌ها

مسئولان باشگاه استقلال از ابتدای شروع به کار پنجره نقل‌وانتقالات تابستانه تا به امروز قرارداد بازیکنان مختلفی را فسخ کرده‌اند؛ از ودران کیوسفسکی، کوین یامگا، منتظر محمد، سینا سعیدی‌فر تا مهرداد محمدی، آرمین سهرابیان و ایمان سلیمی. در این میان باید اشاره کرد که چهره‌هایی مانند مهدی هاشمی‌نسب و یوسو سسما هم هنوز قراردادشان با استقلال ثبت نشده تا وضعیتی پیچیده برای باشگاه استقلال به‌ وجود بیاید و آنچه در این میان سؤال‌برانگیز شده، فسخ قرارداد یک بازیکن برای ثبت قرارداد بازیکن دیگری است.

پروسه عجیب ثبت قرارداد مهرداد

استقلالی‌ها برای ثبت قرارداد گوستاوو بلانکو با مهرداد محمدی، آرمین سهرابیان و ایمان سلیمی قطع همکاری کردند و حالا در شرایطی روز گذشته قرارداد جدیدی با مهرداد محمدی به امضا رسید که گفته می‌شود قرارداد ماساژورها، اعضای کادر تدارکات و پشتیبانی به صورت یک‌طرفه فسخ شده است! با توجه به پرشدن سقف بودجه آبی‌ها، راهکار مدیران باشگاه استقلال برای بازگشت چهره‌هایی مانند آرمین سهرابیان و ایمان سلیمی به فهرست آبی‌پوشان نامشخص است و همین مسئله باعث شده بیش از پیش وضعیت فهرست بازیکنان و البته اعضای کادر فنی استقلال بحرانی شود.

پرسپولیسی‌ها، شاکی از کُنش‌های نقل‌وانتقالاتی رقیب

مدیران باشگاه پرسپولیس با توجه به فسخ سریالی بازیکنان استقلال و ثبت قراردادهای انجام‌شده‌، علیه عملکرد آبی‌پوشان پایتخت در پنجره نقل‌وانتقالات تابستانه شکایتی تنظیم کرده‌اند و خواهان رسیدگی به عملکرد نقل‌وانتقالاتی استقلالی‌ها شده‌اند. جالب آنکه نه‌تنها سرخ‌پوشان علیه حریف سنتی‌شان شکایت تنظیم کرده‌اند، بلکه گفته می‌شود پرسپولیسی‌ها علیه فرشید طاهری، مسئول کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ نیز اعلام شکایت کرده‌اند و خواهان رسیدگی به عملکرد او در پرونده فسخ و ثبت قرارداد بازیکنان و اعضای کادر فنی استقلال شده‌اند.

گاف‌های باورنکردنی و راه‌های درآمدزایی که بسته شد

سینا سعیدی‌فر، سامان تورانیان، کوین یامگا و البته منتظر محمد از‌جمله بازیکنانی بودند که استقلالی‌ها می‌توانستند از محل فروش آنها درآمدزایی کنند و سقف بودجه خود را افزایش ‌دهند، با وجود این، سرباز‌شدن خودخواسته تورانیان در کنار فسخ قراردادهای انجام‌شده با سعیدی‌فر، یامگا و محمد باعث شد عملا آبی‌ها نتوانند از فروش این بازیکنان درآمدزایی داشته باشند؛ آن‌هم در‌حالی‌که گفته می‌شود هر سه بازیکن در بازار تابستانه مشتریان دست‌‌به‌نقدی داشته‌اند، اما با توجه به فسخ قراردادشان با استقلال، آنها می‌توانند به‌‌عنوان بازیکن آزاد تیم جدید خود را انتخاب کنند و درآمدی از محل انتقال آنها‌ نصیب آبی‌پوشان نمی‌شود.

روزهای سرنوشت‌ساز  در  انتظار  آبی‌ها

مدیران باشگاه استقلال در شرایطی به دنبال قطع همکاری با جواد نکونام و استخدام سرمربی جدید هستند که یکی از چالش‌هایشان، پربودن سقف بودجه است. از سوی دیگر، دو روز تا پایان مهلت ارسال فهرست آسیایی استقلال باقی‌ مانده و هنوز قرارداد بازیکنانی نظیر آرمین سهرابیان و ایمان سلیمی تعیین‌ تکلیف نشده است؛ آن‌هم در شرایطی‌ که محمدحسین مرادمند نیز به تمرینات استقلال اضافه شده و این بازیکن‌ خواهان ادامه همکاری با استقلالی‌ها‌ست. جالب آنکه مرادمند هم به صورت خودکار قراردادش با استقلال تمدید شده بود که گفته می‌شود قرارداد او هم فسخ شده و حالا باید دید در دو روز پیش‌رو‌ چه فعل‌وانفعالاتی در فهرست استقلال رقم خواهد خورد. بااین‌حال، آنچه واضح است، این است که اشتباهات سریالی مدیران باشگاه استقلال، شرایط ویژه‌ای را برای آبی‌پوشان پایتخت در بازار تابستانه به‌ وجود آورده است.

آبی‌پوشان پایتخت در حالی فصل گذشته توانستند به سلامت چالش سقف بودجه را پشت سر بگذارند که راهکار مدیران وقت باشگاه استقلال، اصلاح رقم قرارداد بازیکنان بود؛ پروژه‌ای که هر‌چند با واکنش‌های تند و گاه‌و‌بی‌گاه جواد نکونام همراه شد، اما موفقیت‌آمیز بود. باید دید با توجه به شرایط به‌وجود‌آمده، آیا مدیران کنونی باشگاه استقلال هم به سراغ تکرار سناریوی فصل گذشته خواهند رفت یا از راهکار جدیدی برای مدیریت شرایط بحرانی ایجاد‌شده استفاده می‌کنند؟

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها