|

تشدید حملات اسرائیل به مواضع حزب‌الله

ارتش اسرائیل اعلام کرد نیروی هوایی اسرائیل روز گذشته حملاتی را به مواضع حزب‌الله لبنان از‌جمله انبار تسلیحات، قرارگاه‌های دیده‌بانی و زیرساخت‌های این گروه در چند نقطه مختلف انجام داده است. ارتش اسرائیل روز گذشته اعلام کرد‌ نیروهای پیاده‌نظام و واحدهای زرهی این ارتش به عملیات زمینی در لبنان می‌پیوندند تا فشار بر حزب‌الله افزایش یابد.

تشدید حملات اسرائیل به مواضع حزب‌الله

ارتش اسرائیل اعلام کرد نیروی هوایی اسرائیل روز گذشته حملاتی را به مواضع حزب‌الله لبنان از‌جمله انبار تسلیحات، قرارگاه‌های دیده‌بانی و زیرساخت‌های این گروه در چند نقطه مختلف انجام داده است. ارتش اسرائیل روز گذشته اعلام کرد‌ نیروهای پیاده‌نظام و واحدهای زرهی این ارتش به عملیات زمینی در لبنان می‌پیوندند تا فشار بر حزب‌الله افزایش یابد. اسرائیل که از حدود یک سال قبل و در پی حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل، در غزه با حماس می‌جنگد، برای مقابله با گروه حزب‌الله حضورش را در جنوب لبنان نیز افزایش داده است. به گزارش رویترز، درگیری‌ها در مرز اسرائیل و لبنان روز گذشته ادامه یافت. افزایش نیروهای پیاده و زرهی اسرائیل از لشکر ۳۶، تیپ زرهی ۱۸۸ و تیپ ۶ پیاده‌نظام نشان می‌دهد ‌عملیات مدنظر بنیامین نتانیاهو ممکن است فراتر از حملات محدود باشد. در همین حال اسرائیل تأیید کرد که حداقل هشت سربازش در درگیری با حزب‌الله لبنان کشته شده‌اند. ارتش اسرائیل اعلام کرده که عملیات زمینی عمدتا با هدف تخریب تونل‌ها و سایر زیرساخت‌های مرزی حزب‌الله انجام می‌شود و برای عملیات گسترده‌تر که بیروت یا دیگر شهرهای بزرگ در جنوب لبنان را هدف قرار دهد، هیچ برنامه‌ای ندارد. با‌این‌حال، اسرائیل روز گذشته بار دیگر برای ده‌ها شهر در امتداد مرز جنوبی لبنان دستور تخلیه جدیدی صادر کرد. در سوی دیگر، حزب‌الله هم اعلام کرد‌ پس از عقب‌راندن نیروهای اسرائیل، با نیروهای این کشور در شهر مرزی مارون‌الرأس درگیر شده است. در بیانیه این گروه آمده که اعضای حزب‌الله با «یک گروه نفوذ دشمن اسرائیلی که تلاش می‌کرد وارد روستای عدیسه لبنان شود» درگیر شده‌ و نیروهای اسرائیلی را در سه منطقه مرزی با راکت هدف قرار داده‌اند. به گفته این گروه، نیروهایش خسارت شدیدی به سربازان اسرائیلی وارد کرده‌اند.

اسرائیل بامداد روز گذشته در بیش از ده‌ها حمله هوایی حومه جنوبی بیروت، پایگاه گروه حزب‌الله‌ را بار دیگر بمباران کرد. ارتش اسرائیل مدعی شد که در این حمله،‌ اهداف متعلق به حزب‌الله را هدف گرفته است. با وجود درخواست‌های سازمان ملل، ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای آتش‌بس، جنگ بین اسرائیل و حزب‌الله مستقر در لبنان ادامه دارد.

طبق آمار دولت لبنان، در طول تقریبا یک سال درگیری‌های مرزی، نزدیک به‌ هزار‌و ۹۰۰ نفر در لبنان کشته و بیش از ۹ هزار نفر زخمی شده‌اند که بیشترین میزان این تلفات در دو هفته گذشته رخ داده است. بیش از یک میلیون لبنانی نیز در پی حملات اسرائیل یا هشدار برای تخلیه، مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها