|

جهانگیر از دستگیری فردی با ادعای نفوذ در دستگاه قضائی خبر داد

کلاهبرداری با جعل امضا و دستخط رئیس قوه قضائیه

نشست خبری ویژه و فوق‌العاده اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضائیه، دیروز شنبه ۱۴ مهرماه برگزار شد. او در این نشست گفت: در دوره تحول قضائی با ریاست محسنی‌اژه‌ای بحث پرداختن به مبارزه با فساد یک رویکرد جدید چه در درون قوه، چه در پیرامون آن را به دنبال داشته و برخورد سریع با کسانی که مسیر ارزش‌ها را با چالش روبه‌رو می‌کنند، در دستور کار قرار دارد. او افزود: با وجود افراد شیادی که به نام افراد صاحب‌منصب با استفاده از شهرت بعضی افراد با اتخاذ عناوین نسبت به کلاه‌گذاشتن بر سر مردم اقدام می‌کنند، برخورد می‌شود.

کلاهبرداری با جعل امضا و دستخط رئیس قوه قضائیه

حمیدرضا به‌گذر: نشست خبری ویژه و فوق‌العاده اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضائیه، دیروز شنبه ۱۴ مهرماه برگزار شد.

او در این نشست گفت: در دوره تحول قضائی با ریاست محسنی‌اژه‌ای بحث پرداختن به مبارزه با فساد یک رویکرد جدید چه در درون قوه، چه در پیرامون آن را به دنبال داشته و برخورد سریع با کسانی که مسیر ارزش‌ها را با چالش روبه‌رو می‌کنند، در دستور کار قرار دارد. او افزود: با وجود افراد شیادی که به نام افراد صاحب‌منصب با استفاده از شهرت بعضی افراد با اتخاذ عناوین نسبت به کلاه‌گذاشتن بر سر مردم اقدام می‌کنند، برخورد می‌شود. این افراد علاوه بر اخاذی و خوردن مال مردم، به‌نوعی اثر مخربی را در جامعه می‌گذارند و منجر به کاهش اعتماد عمومی جامعه می‌شوند. جهانگیر گفت: یک باند در استان اصفهان با اعمال نفوذ در پرونده‌های قضائی مبلغ ٩٠٠ میلیون تومان اخذ کرده، نامه‌هایی را جعل می‌کردند و در اختیار مال‌باختگان قرار می‌دادند، بررسی‌ها نشان داد با تأسیس یک مؤسسه غیرقانونی به نام «عدالت‌گستر دادگر»، با همکاری تعدادی وکیل و اشخاص عادی با مانورهای متقلبانه تلاش به فریب افراد می‌کردند. او افزود: این افراد شناسایی و دستگیر شدند. در دستگیری مقادیر قابل توجهی از اسناد جعلی دولتی و همچنین سلاح کشف شد. همچنین تحت عنوان برنده‌شدن افراد در مناقصات به افراد نزدیک می‌شدند. در یک مورد بیش از ٢٠٠ میلیون تومان اخذ کردند تا فرد برنده مناقصه شود. همچنین مدارک جعلی برای اتباع داشتند و برای هر گواهی ۵٠ میلیون تومان دریافت می‌کردند. محورهای حمل سلاح برای افراد تهیه می‌کردند و از هر فرد حداقل شش میلیون تومان دریافت می‌کردند. حداقل از صد نفر برای صدور مجوز حمل سلاح اخذ پول داشتند. او افزود: برای حل‌وفصل نیز از یک نفر یک‌میلیارد‌و ٢٠٠ میلیون تومان اخذ کردند. این افراد شناسایی و دستگیر شدند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در استان فارس فردی با جعل برخی از اسناد رسمی مدعی شده است از طرف یکی از مقام‌های بلندپایه کشور بوده که در امور اقتصادی فعالیت می‌کرده است. این فرد یک فقره نامه جعلی به رئیس کل بانک مرکزی ارائه داده و در آن نامه دستور واریزی صد هزار میلیارد تومان به حساب شخصی‌اش درخواست کرده که ناکام شده است. او بیان کرد: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده فرد شناسایی و دستگیر شده که پرونده در حال رسیدگی است. سخنگوی قوه قضائیه گفت: پرونده دیگری در استان البرز است که فرد با جعل عناوین دولتی مبادرت به اخذ وجوهات از مردم کرده؛ این شخص موفق شده در یک مورد از اصحاب یکی از پرونده‌ها‌ ٣۵ میلیارد تومان اخذ کند، همچنین مبادرت به نوشتن نامه‌ای از سمت دادگستری البرز کرده که موضوع کشف و متهم بازداشت شده است. او افزود: در تهران نیز فردی با عنوان مشاور رئیس‌جمهور اقدام به تشکیل یک باند خطرناک در قالب کلاهبرداری در پوشش خیریه و امور مذهبی کرده، با نزدیک‌شدن به مسئولان صاحب‌منصب و با ادعای جعلی و غصب عناوین هدف کلاهبرداری داشته که این پرونده نیز در حال رسیدگی است. جهانگیر بیان کرد: تعدادی وکیل باسابقه، با سوءاستفاده از وکلای تازه‌کار و کارآموزان وکالت که تازه وارد عرصه وکالت شده بودند، پرونده‌های خاصی را به آنها معرفی می‌کردند و خودشان در پشت صحنه با ادعای ارتباط با نهادهای حکومتی، قضائی و نظامی تلاش می‌کردند سیر پرونده را به مرحله‌ای دیگر ببرند. او افزود: همه اعضای این باند که ۲۹ نفر بودند، شناسایی و دستگیر شدند و پرونده در حال رسیدگی است. وی گفت: همچنین در سه ماه اخیر ۵۹ وکیل و هشت کارشناس رسمی دادگستری متخلف که با کارچاق‌کنان، شیادان و کلاهبرداران همکاری داشتند، تحت تعقیب قرار گرفتند. جهانگیر همچنین بیان کرد: سه وکیل دادگستری (دو مرد و یک خانم) با دریافت مبالغ هنگفتی از خانواده‌های زندانیان پرونده‌های سنگین مواد مخدر مبالغی با ادعای اعمال نفوذ در دستگاه قضائی و اینکه می‌توانند رأی به نفع زندانیان آنها بگیرند، اخذ کردند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها