|

فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان به شهادت رسید

«طالب سامی عبدالله» فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان به شهادت رسید.

فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان به شهادت رسید

به گزارش شبکه شرق، حمله پهپادی اسرائیل به جنوب لبنان، باعث شهادت «طالب سامی عبدالله» فرمانده حزب‌الله لبنان شد.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، حمله هوایی اسرائیل به «جویا» در جنوب لبنان، با شهادت شماری از رزمندگان حزب‌الله همراه بود.

بر این اساس، طی عملیات تل‌آویو «طالب سامی عبدالله» مشهور به «ابوطالب»، از چهره‌های برجسته حزب‌الله لبنان به شهادت رسید. عملیات اسرائیل به وسیله پهپاد صورت گرفته و این حادثه چهار کشته و شماری مجروح به‌جا گذاشته است.

جنبش حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای به طور رسمی شهادت ابوطالب را تایید کرد اما مکان دقیق و زمان شهادت وی را اعلام نکرد.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای دیگر، از شلیک ده‌ها راکت به مناطق شمالی اسرائیل، از جمله «کفر بلام» و «قشر حاذیف» خبر داد. همچنین یک مرکز تجمع نظامیان اسرائیلی در مرزهای جنوبی لبنان، هدف رزمندگان حزب‌الله قرار گرفت.

مقامات اسرائیلی تاکنون از اظهارنظر درباره حمله امروز به مواضع حزب‌الله در جنوب لبنان اجتناب کردند. با این حال، کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو به شدت از شرایط جبهه شمالی اسرائیل ناراضی است. حملات حزب‌الله به شمال اسرائیل، تل‌آویو را مجبور به تخلیه بیش از ۶۰ هزار شهرک‌نشین از این مناطق کرده است.

اعضای راست‌گرای افراطی کابینه نتانیاهو همانند «ایتمار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی و نیز «بتزالل اسموتریچ»، وزیر اقتصاد اسرائیل بر تشدید درگیری‌ها با حزب‌الله و آغاز جنگ با لبنان تاکید دارند.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها