|

در حال به روز رسانی؛

تمدید فرآیند رای‌گیری تا ساعت ۲۴/ نماینده پزشکیان: روند مشارکت نسبت به هفته قبل مثبت است/ طحان نظیف: هر اعلام نتایجی در حال حاضر مردود است/افزایش ۲۰ درصدی رای‌دهندگان خارج از کشور/جلیلی در مسجد قرچک و پزشکیان در مدرسه‌ای در قلعه‌حسن‌خان رای دادند

مرحله دوم از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با دستور وزیر کشور در سراسر کشور آغاز شد.

تمدید فرآیند رای‌گیری تا ساعت ۲۴/ نماینده پزشکیان: روند مشارکت نسبت به هفته قبل مثبت است/ طحان نظیف: هر اعلام نتایجی در حال حاضر مردود است/افزایش ۲۰ درصدی رای‌دهندگان خارج از کشور/جلیلی در مسجد قرچک و پزشکیان در مدرسه‌ای در قلعه‌حسن‌خان رای دادند

مرحله دوم از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در سراسر کشور آغاز شد.

افرادی که در مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت نکرده‌اند، هیچ مانعی برای شرکت در مرحله دوم ندارد و اگر کسی در مرحله اول در شهرستان دیگر یا خارج از کشور رأی داده، در مرحله دوم می‌تواند در هر شهر و مکانی در انتخابات شرکت کند و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

طبق قانون، هر نامزد می‌تواند یک نماینده در شعبه داشته باشد و در این دوره از انتخابات، نامزدها هم در شعبه و هم در ستاد انتخابات کشور نماینده دارند. در ستاد انتخابات کشور سه نفر از نمایندگان نامزدها حضور دارند و فرایند کار را مشاهده می‌کنند.

دستور وزیر کشور برای آغاز رای‌گیری

 احمد وحیدی، وزیر کشور صبح امروز (جمعه)، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دومین مرحله از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای برگزیدن رییس جمهور آینده از بین دو نامزد مطرح در سراسر کشور در ۵۸۶۳۸ شعبه در داخل کشور و همه شعبات خارج از کشور را آغاز می‌کنیم.

دولت بدون هیچ گرایشی انتخابات را برگزار می‌کند

مخبر، سرپرست ریاست جمهوری گفت: به دقت، حفظ سلامت انتخابات و صیانت از حق مردم را در دولت پیگیری می‌کنیم و به مردم اطمینان می‌دهم دولت بدون هیچ گرایشی این انتخابات را برگزار می‌کند.

 

رهبر انقلاب رای خود را به صندوق ۱۱۰ انداختند

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری دور دوم «انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران» رأی خود را به صندوق ۱۱۰ انداختند.

 ایشان با بیان اینکه شنیدم شوق و علاقه مردم بیشتر از قبل است، گفتند: خدا کند این طور باشد و فردا رئیس‌جمهورمان را داشته باشیم.

 رهبری

حضور چهره های سرشناس فرهنگ و هنر در تالار وحدت

داریوش ارجمند، قاسم افشار، سید مجید پوراحمدی مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، عباس عظیمی مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، محمد آله یاری مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی و محسن نفر از جمله هنرمندانی هستند که در صندوق رای ویژه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه حضور دارند.

 

رئیس جمهوری که از آرای بیشتری دارد، می‌تواند تصمیمات مهم‌تری بگیرد

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان بعد از انداختن رأی خود در صندوق رأی انتخابات مرحله دوم چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در جمع خبرنگاران، گفت: جمعه گذشته مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و با توجه به اینکه هیچکدام از نامزدها اکثریت مطلق آرا را به دست نیاوردند، امروز مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس قانون، امروز هر کسی رأی بیشتری کسب کند، به عنوان رئیس جمهور منتخب ایران معرفی خواهد شد.

طحان نظیف ادامه داد: مردم ما چه کسانی که هفته قبل رأی دادند و چه کسانی که هفته گذشته رأی ندادند، این امکان را دارند که امروز رأی خود را به صندوق‌های اخذ رأی بسپارند و با هیچ محدودیتی به لحاظ قانونی در آیت زمینه مواجه نیستیم.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: طبیعتاً هر فردی که امروز اسمش از صندوق‌های رأی خارج شود، منتخب ملت ایران محسوب می‌شود و رئیس جمهور همه مردم ایران محسوب خواهد شد.

وی تاکید کرد: از همه مردم دعوت می‌کنیم که پای صندوق‌های رأی بیایند و مشارکت خوبی داشته باشند. قطعاً رئیس جمهوری که از آرای بیشتری برخوردار باشد، می‌تواند تصمیمات مهم‌تری چه در عرصه داخلی و چه در عرصه بین المللی بگیرد. ان‌شاءالله مردم حضور پرشوری داشته باشند.

طحان‌نظیف بیان کرد: در شورای نگهبان مانند ادوار گذشته این اطمینان را می‌دهیم که نسبت به آرای تک تک مردم به عنوان حق الناس صیانت کنیم و آرای مردم را حق الناس می‌دانیم و تمام تلاش خود را برای صیانت از آرای مردم انجام خواهیم داد.

 

خاتمی رای‌ خود را به صندوق انداخت

حجت الاسلام سید محمد خاتمی در حسینیه جماران حضور یافت و رای خود را به صندوق انداخت.

آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقیه شورای نگهبان و رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات با حضور در شعبه اخذ رأی مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان رأی خود را در صندوق رأی مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری انداخت.

 

علی مطهری در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق رای انداخت.

 

محمدباقر نوبخت با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

5062667

اسحاق جهانگیری برای شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد حوزه حسینیه ارشاد شد.

 

محسنی اژه‌ای، صبح امروز جمعه پانزدهم تیرماه ۱۴۰۳ در اولین ساعات آغاز رأی‌گیری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در مسجد لرزاده، در صف رأی‌دهندگان قرار گرفت و پس از چند دقیقه انتظار در صف، رأی خود را به صندوق انداخت.

حضور ظریف در کنار پزشکیان در شعبه رای‌‌گیری

 مسعود پزشکیان، نامزد چهاردهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری همراه با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه سابق در مدرسه عاشورای قلعه‌حسن‌خان، برای شرکت در انتخابات حاضر شدند.

 

6058911

 

روحانی رأی خود را به صندوق انداخت

 حسن روحانی، رئیس جمهوری دولت یازدهم و دوازدهم با حضور در یکی از مدارس منطقه ۱، رأی خود را در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم به صندوق انداخت.

روحانی

 

آذری جهرمی: فردای انتخابات روزی باشد که همه احساس برد کنند

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت دوازدهم با حضور در شعبه رای‌گیری اعلام کرد که به نظر می‌رسد روند نزولی رای‌دهی در نوبت اول انتخابات در دور دوم روند صعودی داشته است. او در گفت‌وگو با خبرگزارای دانشجو در مورد انتخابات گفت:‌ «دو دیدگاه سیاسی دیدگاه خود را بیان می‌کنند و مردم انتخاب می‌کنند؛ ما باید به نظر مردم احترام بگذاریم. همه باید خوشحال باشیم. خوشحالی بزرگ این است که روند نزولی کاهش مشارکت و کاهش توجه مردم و روند ناامیدی که در کشور شکل گرفته بنا بر اخبار میدانی که ما از صبح تا حالا داریم، معکوس شده است ممکن است هنوز مطلوب نباشد اما این معکوس شدن فرایند و بالا رفتن مشارکت بزرگترین خوشحالی و جشن ملی است که ما باید آن را قدر بدانیم.»

او ادامه داد: « نباید اعتماد مردم خراب کنیم؛ اینگونه نباشد که فردا یک دولت سر کار بیاید اگر دولت مطلوب بنده نبود من هر روز یک چوبی لای چرخ بگذارم که باعث نارضایتی مردم شود که باعث کاهش مشارکت شود. آقای پزشکیان که در اصل انتخابات این را گفته و من از آقای جلیلی هم چنین روندی ندیدم.»

جلیلی رای خود  را به صندوق انداخت

سعید جلیلی، کاندید دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، با حضور در مسجد جامع قرچک رای خود را به صندوق انداخت.

جلیلی

 

پیام انتخاباتی سید حسن خمینی به ملت ایران

سید حسن خمینی که امروز با حضور در حسینیه جماران در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد، در جمع خبرنگاران گفت: «حقیقتا بسیار امیدوارم که مشارکت بسیار بیشتر از قبل بشود. گزارش‌هایی وجود دارد که همین جور است.»

او ادامه داد: « امیدوارم که مردم در انتخابات شرکت کنند و با انتخاب یک رئیس جمهور قوی بتوانند انشاءالله آینده خودشان را بهتر بسازند. امروز را به جشن ملی تبدیل کنیم، فردا روز وفاق است، همه اختلافات را کنار بگذارند و کمک کنند.»

وزیر ارشاد: شاهد بلوغ سیاسی در جامعه ایران هستیم

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران اعلام کرد: «اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شد و شاهد رقابت سخت و شانه به شانه با رعایت اصول بودیم نشانگر بلوغ سیاسی جامعه ایرانی است.»

او با اعلام اینکه دولت با همه توان فضا را برای دوره انتقال فرآهم کرده است گفت: «آن چیزی که بیش از همه چیز درخشش دارد این حضور قوی، این آرامش، امنیت، آزادی بسیار بالا در بیان دیدگاه ها و همه محاسنی که در برگزاری انتخابات مطلوب می‌شود عنوان کرد همه در یک جا در انتخابات ما حاضر شدند.دولت با همه توان فضا را برای دوره انتقال فراهم کرد.ما و وزارت کشور، مجموعه‌های اجرایی و شورای محترم نگهبان همه تلاش کردند که فضای انتخابات به نحو مطلوبی جلو برود و مردم ایران در یک فضای باز در یک فضای آرام با اطلاع و آگاهی کامل رئیس جمهور خود را انتخاب کنند.»

 

طحان نظیف: رای‌گیری بدون مشکل در حال انجام است

سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که از زمان شروع روند اخذ رای با مسئله خاصی مواجه نشده‌اند. به گفته طحان نظیف در بیش از ۹۵ کشور، رای‌گیری آغاز شده است و ناظرین شورای نگهبان در آنجا نیز حضور دارند.

 

 جلیلی: منتخب مردم مورد احترام و رئیس‌جمهور همه کشور استند

سعید جلیلی پس از رای دادن در مسجد جامع قرچک گفت: «با حضور گسترده مردم و با انتخاب شایسته آنها، در چهار سال آینده نه تنها مسائل و مشکلات روزمره حل شود بلکه یک جهش بزرگ داشته باشیم و از امروز این نقش آغاز می‌شود. از فردا نیز هر کس که منتخب مردم شد مورد احترام همه است و رئیس جمهور همه کشور است، همه باید به او کمک کنند تا با قدرت ۴ سال پرشکوه و پرافتخار را برای کشور رقم بزنیم.»

استاندار تهران : افزایش ۲۰ درصدی حضور پای صندوق رای

استاندار تهران اعلام کرد که حضور پای صندوق‌های رای نسبت به هفته قبل رشد ۲۰ درصدی داشته است.

علیرضا فخاری گفت:‌ «۷۰۱۰ نفر به نمایندگی از کاندیداها در شعبه‌ها حاضر هستند تا با نظارت اثبات شود، انتخابات با صیانت و سلامت کامل در حال تحقق است.حضور مردم پای صندوق‌های رای نسبت به هفته قبل رشد ۲۰ درصدی را نمایان کرده است.»

او ادامه داد: «۱۰۰ هزار نفر از عوامل اجرایی در کار برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در استان تهران مشارکت دارند. درخصوص صندوق‌های سیار هیچ نگرانی وجود ندارد.»

پزشکیان رای داد؛ اما عکسی گرفته نشد

 به علت ازدحام شدید جمعیت در مدرسه عاشورای قلعه‌حسن‌خان که مسعود پزشکیان و محمدجواد ظریف برای رای دادن به آنجا رفته بودند؛ امکان عکاسی از لحظه انداختن رای آنان از صندوق فراهم نشد.

به گزارش «راهبرد» طبق اخبار دریافتی، مسئولان شعبه پس از مشاهده ازدحام جمعیت، صندوق رای را از حیاط به همراه پزشکیان و ظریف به داخل ساختمان مدرسه بردند و در این میان، عکاسان هم مانند مردم عادی بیرون ساختمان ماندند و نتوانستند از رای دادن پزشکیان و ظریف تصویری ثبت کنند.

بروز این وضعیت، باعث ناراحتی و عصبانیت شدید عکاسان شده است؛ چراکه آنها صرفا برای ثبت لحظه رای دادن نامزد اصلاح‌طلبان مسیر طولانی تهران تا قلعه‌حسن‌خان را آمده بودند.

عفت مرعشی در جماران رای داد

 عفت مرعشی همسر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و فاطمه هاشمی رفسنجانی در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداختند.

اطلاعیه شماره ۱۶ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری همانند مرحله اول انتخابات مذکور، اخذ اثر انگشت از رای‌دهندگان در دستگاه‌های احراز هویت مستقر در شعبه ممنوع بوده و ضرورتی ندارد و فقط اثر انگشت شرکت‌کنندگان در تعرفه‌های اخذ رای آنها ثبت می‌شود.

کرباسچی: افراد تردید را  کنار بگذارند و بیایند

دبیرکل سابق کارگزاران پس از حضور در انتخابات در حسینیه ارشاد و در گفتگو با خبرگزاری دانشجو گفت: «وقتی که صحنه انتخابات هست افراد باید تردید را  کنار بگذارند؛ حالا یا زندگی آنها خیلی بهتر می‌شود یا کمی بهتر می‌شود. هر کسی بگوید تاثیر دارد یا ندارد بالاخره رئیس جمهور کلی از وزارتخانه‌‌ها و ادارات و تصمیمات روزمره را در دست دارد. اگر که می‌خواهیم تاثیر بگذاریم باید تردید را کنار بگذاریم.»

اژه‌ای: خواستار اینترنت بهتر هستید، رای دهید

محسن اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه پس از انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران اعلام کرد کسانی که بیشتر پای صندوق رای بی‌آیند و رای دهند، یعنی یک رئیس جمهور با پشتوانه بالای مردمی را انتخاب کرده‌اند. او با یادآوری مهم رییس قوه قضاییه به کسانی که هنوز رای ندادند و خواستار بهتر شدن وضعیت اینترنت هستند گفت: «رئیس جمهور رئیس شورای عالی فضای مجازی هم هست.»

اطلاعیه شماره ۱۸ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد افرادی که ازنعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند  یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رای خود نیستند، برای شرکت در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و ثبت رای می‌توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رای مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر، با کمک وی نام و نام خانوادگی و شناسه نامزد را در برگ رای بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق رای بیندازند.

دادستان کل کشور: تعداد گزارش‌های تخلفات انتخاباتی کم است

موحدی آزاد اعلام کرد که گزارش‌های متعددی به دادستانی کل کشور رسیده است که اکثر این گزارش‌ها یا مستند نبود و اگر هم دارای مستندات بوده با تذکر رفع شده است. به گزارش ایسنا، تعداد گزارش‌های تخلفات انتخاباتی که منجر به تشکیل پرونده شده، کم است و دور اول انتخابات نیز در  سلامت و امنیت کامل برگزار شد.

صادق زیباکلام رای داد

صادق زیباکلام، فعال سیاسی همزمان با شرکت در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، تاکید کرد که «جز صندوق رای، هیچ راه دیگری نداریم.» او همچنین گفت که به مدت یک هفته از زندان به مرخصی اعزام شده و فردا، شنبه، باید خود را به زندان معرفی کند.

پیام ظریف به کسانی که هنوز رای نداده‌اند

پیام محمدجواد ظریف به هم‌میهنانی که هنوز در خانه اند و رأی نداده‌اند. ظریف در این پیام می‌گوید: «جمعه پیش با رای ندادن خود پیامی را ارسال کردید. می‌دانم که ناراضی هستید، می‌دانم که در دوره‌های گذشته امثال من نتوانستند شما را راضی کنند. می‌دانم فکر می‌کنید که چه فرقی می‌کند چه کسی رئیس جمهوری باشد، اما به این نکته توجه داشته باشید که امشب تکلیف ۸ سال آینده و شاید بیشتر مشخص‌ خواهد شد.

زیدآبادی پای صندوق رای

احمد زیدآبادی، فعال سیاسی با حضور در حسینیه ارشاد، در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد. او پیشتر اعلام کرده بود که در دوم، به مسعود پزشکیان رای خواهد داد.زیدابادی

خاتمی:‌ امیدوارم بعدا افسوس نخوریم که فرصت را از دست دادیم

 محمد خاتمی در روز رأی‌گیری مرحله دوم انتخابات ۱۴۰۳ به خبرنگار جماران گفت: «امیدوارم همه ملت ایران، با هر گرایشی، با هر رویکردی در این انتخابات سرنوشت ساز شرکت کنند.»

خاتمی ادامه داد: «امیدوارم جوری نباشد که بعدا افسوس بخوریم از اینکه فرصت را از دست دادیم؛ همه بیایند و با شوق و به امید بهبود و به امید سربلندی ایران.»

 

خاتمی پس از انداختن رای خود در صندوق پاسخ دوربین صداوسیما را نداد.

 

 اطلاعیه شماره ۱۹ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات ١۴٠٣ کشور در اطلاعیه شماره ۱۹ خطاب به اعضای شعب اخذ رای، هماهنگی‌های صورت گرفته با ادارات ثبت احوال شهرستان های سراسر کشور برای دارندگان شناسنامه قدیمی را اطلاع‌رسانی کرد.

در این اطلاعیه آمده: «با عنایت به هماهنگی‌های صورت پذیرفته با ادارات ثبت احوال شهرستان‌های سراسر کشور، در صورت ارائه شناسنامه قدیمی توسط رای دهندگان، مسئولان شعب اخذ رای می‌توانند طی تماس تلفنی با ثبت احوال شهرستان مربوطه شماره ملی فرد مذکور را دریافت نموده و اقدام به اخذ رای از وی کنند.»

 

تقاضا می‌کنم در انتخابات شرکت کنید

علی‌اکبر صالحی گفت که آینده را مردم می‌سازند و آینده دست خودمان است. اگر نسبت به ساخت آینده بی‌تفاوت باشیم، دیگران آینده را بر ما تحمیل می‌کنند.

وی افزود: آینده‌ای که دیگران بر ما تحمیل می‌کنند، دلخواه ما نخواهد بود. من به عنوان یک خادم ملت و هموطن از کل مردم تقاضا می‌کنم با جدیت در این انتخابات شرکت کنند.

 

 

ملت ایران خودشان می‌دانند در انتخابات چه کار کنند

جلال جلالی زاده، نماینده پیشین سنندج گفت: مولوی عبدالحمید در نماز جمعه امروز بیان کرده که ملت ایران امروز به بیداری رسیده و خودشان می‌دانند [در انتخابات]چه کار کنند.

او نوشت: «مولانا عبدالحمید در نماز جمعه امروز: ملت ایران امروز به بیداری رسیده و بهترین چیز برای یک ملت بیداری است، خودشان می‌دانند [در انتخابات]چکار کنند.»

 

به تفکری رای نمی‌دهم که نشود از آن انتقاد کرد

حمیدرضا علیمی، مداح ممنوع الروضه در توئیتی اعلام کرد که «می‌خواهم به کسی رای دهم که بتوانم از او انتقاد کنم، نه کسی که در برابر انتقادم روضه‌ام را تعطیل کند.»

وی نوشت: «اتفاقا میخوام به کسی رای بدم که در برابر عملی نشدن وعده هاش بتونم هم اظهار نظر کنم و هم بقول شما غر بزنم!

نمیخوام به تفکری رای بدم که برای انتقاد و اعتراض ، روضه رو تعطیل کنه و بخاطر همفکر نبودن با جریان فکریش تهمت ضدانقلاب بودن بهم بزنه...

فرقش اینه برادر، یا على»

 

فرزند کروبی: به تغییر امیدوارم

محمد تقی کروبی فرزند مهدی کروبی در توئیتی با بیان اینکه به تغییر امیدوارم نوشت که « من قهر با صندوق را در زمانى که امکان انتخاب وجود دارد چاره کار نمى دانم.»

او نوشت: «ضمن احترام به مدافعان تحریم من قهر با صندوق را در زمانى که امکان انتخاب وجود دارد چاره کار نمى دانم. به تغییر امیدوارم و برای ایران به فرزند شایسته‌ ایران زمین دکتر پزشکیان اعتماد مى کنم و در صورت حضورش در پاستور احیاى حقوق و آزادی‌های یکایک مردم را از او مطالبه خواهیم کرد.»

 

از مردم ناراحت از حاکمیت می‌خواهم رای بدهند

فاطمه هاشمی رفسنجانی پس از رای دادن در حسینیه جماران گفت: من وظیفه ام است که بیایم برای کشورم رای بدهم. از مردم ناراحت از حاکمیت می‌خواهم در خانه ننشینند رأی آنها می‌تواند تاریخ را عوض کند و میتواند سرنوشت یک کشور را عوض کند.

 

توییت متفاوت عراقچی در مورد رای‌گیری

 سیدعباس عراقچی نوشت: «فوتبالی‌های عزیز، اگر می‌خواهید بازی‌های امشب را با خیال راحت ببینید لطفاً زودتر و تا قبل از ساعت شش رای خود را بدهید!»

 

 

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سابق، برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری، در حسینیه جماران حاضر شد و رأی خود را به صندوق انداخت.

6059103

 

همچنین شهیندخت ملاوردی، دستیار ویژه روحانی در امور حقوق شهروندی نیز در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت.

 

 

6059105

 

نیامدن من و شما اوضاع را بهتر نمی‌کند

مصطفی پورمحمدی نیز قبل از اقامه نماز جمعه، در مصلی مهرشهر کرج رأی خود را به صندوق انداخت.

 

پورمحمدی در دور دوم انتخابات خطاب به مردم بیانیه‌ای صادر کرد و نوشت: «من نمی‌گویم به چه کسی رأی دهید، ولی اصرار دارم بیاید و دیگران را نیز دعوت کنید. زیرا لحظات خاص، سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده است. حتی یک قدم برداشتن، یک لحظه از تردید خارج شدن و یک حضور به‌موقع، آینده‌ی ما و فرزندانمان را دگرگون و تضمین خواهد کرد. پس اجازه ندهیم فضای یأس و بدبینی بر ما غلبه کند.حتماً می‌دانید نیامدن من و شما، اوضاع را بهتر نمی‌کند، اما با آمدن ما و انتخاب دقیق ما، امید بهترشدن هست، پس چرا نیاییم؟قرار ما، گام‌های استوار، با نیت خیر، امید به آینده‌ی بهتر و با توکل به خداوند رحمن و رحیم و با شادابی در روز جمعه ۱۵ تیرماه به سوی حوزه‌های اخذ رأی.»

6059085

 

 

حجت الاسلام و المسلمین سید خمینی صبح امروز جمعه 15 تیر 1403 در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری مرحله دوم «انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران» رأی خود را به صندوق حسینیه جماران انداخت.

سید حسن خمینی

 

توصیه واعظی به مرددین

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در دولت دوازدهم گفت: اینکه مردم در اول وقت بیایند و رای بدهند خودش یک پیامی می دهد به کسانی که مردد هستند.مرددین عزیز و کسانی که هفته گذشته رای ندادند به آنها احترام می گذاریم، از آنها خواهش می کنیم، این مملکت مال شماست، با رای دادن شما سرنوشت آن را تعیین می کنید، اگر شما رای ندهید کسانی که می آیند و به کاندیدای خود رای می دهند برای شما هم رای می دهند و شما مجبورید سیاست هایشان را قبول کنید. لذا من خواهش می کنم که بیایید و یک دولت قوی با مشارکت بالا که همه مشکلات را حل می کند تشکیل دهید.

 

درخواست فوتبالی آذری‌جهرمی از مردم

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت روحانی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«فوتبال دوستان عزیزم

امشب دو فوتبال مهم پخش می شود، لطفا بیاید اعلام نظرمان برای تغییر در اداره کشور و حضور در انتخابات را قبل از ۱۹:۳۰ انجام بدهیم که از فوتبال نمانیم و عده ای هم که با عدم حضور شما پای صندوق ها خوشحال می شوند، ناکام بمانند. بیایید با هم فرمان اداره کشور را بچرخانیم.»

 

6059129

 

حقانیان با انتشار هشتگ «برای ایران» اعلام کرد که به مسعود پزشکیان رای داده است.

 

1723844_565

 

مهدی کروبی پس از شرکت در انتخابات گفت آنگونه که مطلع شدم میزان رای در مرحله دوم خیلی بهتر از مرحله اول بوده است که لازم هست از مردم تشکر کنم.

1842524_534

 

 

روند رای‌گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با استقبال رای دهندگان و شروع موج دوم رای‌دهی، تا ساعت ۲۲ تمدید شد. 

 

روند مشارکت نسبت به هفته گذشته بسیار مثبت است

سید رضا صالحی امیری نماینده مسعود پزشکیان نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در ستاد مرکزی وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: لازم هست از طرف ستاد انتخابات آقای مسعود پزشکیان از همه رسانه‌های سراسر کشور تشکر کنم که در ایجاد شور انتخاباتی نقش بی‌بدیلی داشتند. رسانه‌ها حلقه ارتباط ما و مردم هستند.

وی در خصوص روند مشارکت افزود: روند مشارکت نسبت به هفته گذشته بسیار مثبت است تا پایان ساعت اخذ رای امشب اخبار خوب و نشاط آفرینی را داشته باشیم و در مجموع ارزیابی یمان از روند کلی انتخابات بسیار مثبت است. هرچند مسائل و چالش‌های کوچک در همه ادوار انتخابات وجود داشته است که آنها را با گفتگو و تعامل و مذاکره حل و فصل می‌کنیم.

 

تمدید ساعت رای‌گیری

روند رای‌گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با استقبال رای دهندگان و شروع موج دوم رای‌دهی، تا ساعت ۲۴ تمدید شد.

 

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال رای خود را به صندوق انداخت.

 

قلعه‌نویی

 

ولایتی رأی خود را به صندوق انداخت

 

5065826

 

 

رضا میرکریمی، کارگردان سینما، با حضور در حسینیه ارشاد پای صندوق رأی حاضر شد.

 

5065587

 

حال و هوای حسینیه ارشاد بعد از تمدید زمان رای‌گیری

 

 

احتمالا مشارکت بالای ۵۰ درصد است

حجت‌الله عبدالملکی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: تمام تلاش خود را مصروف این کردیم که منهای اینکه به چه کسی رأی داده می‌شود، همه مردم عزیز پای صندوق رأی حاضر شوند.

وی افزود: پیش‌بینی‌ من این است که ان‌شاءالله از ۵۰ درصد مشارکت عبور می‌کند. رسانه‌ها هم کمک کنند که مردم منهای اینکه به چه کسی رأی می‌دهند حتما مشارکت کنند تا فردا یک جشن ملی را برگزار کنیم.

 

هر اعلام نتایجی در حال حاضر مردود است

طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان گفت: هر اعلام نتایجی در حال حاضر مردود است. وی افزود : شمارش با حضور ناظران شورای نگهبان و نماینده کاندیداها انجام می‌شود.

 

فرمانده فراجا با بیان اینکه شاهد مشارکت بسیار خوب مردم در این دوره از انتخابات هستیم، گفت: تا به این لحظه امنیت انتخابات در سراسر کشور در کمال اقتدار و آرامش تامین شده است.

 

افزایش ۲۰ درصدی رای‌دهندگان خارج از کشور

«علیرضا محمودی»، مسئول برگزاری انتخابات در خارج از کشور خبر داد که در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، نسبت به دور اول، حضور رای‌دهندگان در اغلب نمایندگی‌های ایران افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها