|

«اسماعیل هنیه» در تهران ترور شد

«اسماعیل هنیه» در تهران ترور شد.

«اسماعیل هنیه» در تهران ترور شد

به گزارش شبکه شرق، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: «اسماعیل هنیه در تهران، به شهادت رسید.»

صبح امروز «چهارشنبه، ۱۰ مرداد ۱۴۰۳»، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای، از ترور «اسماعیل هنیه» در تهران خبر داد و اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان او، بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران، به شهادت رسیدند.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در اطلاعیه‌ای، از شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان او بر اثر اصابت و هدف قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران، خبر داد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «دکتر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان او، بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران، به شهادت رسیدند.»

متن اطلاعیه به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس، در تهران، مورد اصابت قرار گرفته است که و در پی این حادثه، ایشان و یک نفر از محافظین او به شهادت رسیدند.

علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

فراخوان اعتصاب و اعتراضات سراسری به ترور «اسماعیل هنیه» در تهران

در پی اعلام خبر ترور «اسماعیل هنیه» در تهران و شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس، فراخوان‌هایی برای اعتصاب عمومی در سراسر فلسطین صادر شده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم این کشور خواستند تا تظاهرات اعتراض‌آمیز و افزایش تنش با اسرائیل را در تمامی مناطق فلسطین در دستورکار خود قرار دهند. 

به نقل از شبکه خبری قدس، در پی شهادت «اسماعیل هنیه» رهبر دفتر سیاسی جنبش حماس، گروه‌های مقاومت از مردم فلسطین خواسته‌اند تا تظاهرات خشمگینانه و اعتراض آمیز خود و افزایش تنش با اسرائیل در تمامی مناطق فلسطین را بعد از شهادت «اسماعیل هنیه» در دستورکار خود قرار دهند.

اسرائیل مسئولیت ترور اسماعیل هنیه را پذیرفت؟

به نقل از الجزیره، ارتش اسرائیل در واکنش به انتشار گزارش‌هایی در خصوص ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، به شبکه تلویزیونی آمریکایی «سی‌ان‌ان» اعلام کرد که به گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌های خارجی، هیچ واکنشی نخواهد داشت.

«عمیحای الیاهو» وزیر افراطی کابینه اسرائیل، در واکنش به ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران گفت که «این روشی درست برای پاکسازی دنیا است.»

او گفت: «مرگ هنیه، دنیا را اندکی بهبود می‌بخشد و دیگر توافق‌های سازش موهوم و ترحم به این افراد که باید بمیرند، در کار نخواهد بود.»

واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران به ترور «اسماعیل هنیه» در تهران

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «شهادت برادر مجاهد «اسماعیل هنیه» در تهران، پیوند عمیق و ناگسستنی میان جمهوری اسلامی ایران و فلسطین عزیز و مقاومت را مستحکم‌تر خواهد کرد.»

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران را به ملت بزرگ و سرافراز فلسطین، جنبش حماس و همه گروه‌های مقاومت فلسطینی و نیز همه جریان‌های مقاومت و ملت‌ها و کشورهای حامی آرمان فلسطین تبریک و تسلیت گفت.

کنعانی با اشاره به استمرار بررسی ابعاد و جزئیات این حادثه توسط نهادهای ذیربط جمهوری اسلامی ایران گفت: «بی‌تردید خون پاک این مجاهد نستوه که عمری را در مجاهدت و مبارزه عزتمندانه علیه رژیم اسرائیل و در راه آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگال اشغالگران اسرائیل سپری کرد، هرگز هدر نخواهد رفت.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: «شهادت برادر مجاهد اسماعیل هنیه در تهران، پیوند عمیق و ناگسستنی میان جمهوری اسلامی ایران و فلسطین عزیز و مقاومت را مستحکم‌تر خواهد کرد.»

بیانیه حماس درباره ترور «اسماعیل هنیه»

«حماس» بیانیه‌ای را در مورد شهادت «اسماعیل هنیه» و ترور رئیس دفتر سیاسی این گروه در تهران، منتشر کرد.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش را اعلام کرد و آن را به امت عربی و اسلامی و تمام آزادگان جهان تسلیت گفت.

حماس در این بیانیه اعلام کرد که ««اسماعیل هنیه، رئیس جنبش حماس در یک حمله بزدلانه تروریستی، در مقر اقامت خود در تهران و بعد از مشارکت در مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور جدید ایران به شهادت رسید.»

«موسی ابومرزوق» از اعضای دفتر سیاسی حماسی نیز با اعلام این مطلب تاکید کرد که «این ترور بزدلانه بی‌پاسخ نخواهد ماند.»

واکنش آمریکا به ترور «اسماعیل هنیه» در تهران

کاخ سفید اعلام کرد که از گزارش‌ها درباره ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس مطلع شده است.

شبکه «سی‌ان‌ان» به نقل از یکی از سخنگویان کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا از گزارش‌ها درباره ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، مطلع شده، اما فعلا از اظهارنظر بیشتر خودداری می‌کند.

این خبر در حال به‌روزرسانی است...

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها