|

جدید‌ترین وضعیت پرونده فساد در فوتبال

سومین متهم هم بازداشت شد

در ادامه بررسی پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان، با اعلام رئیس کل دادگستری استان کرمان، سومین متهم هم بازداشت شد. باشگاه مس رفسنجان در طول ماه‌های اخیر در صدر اخبار حضور داشته و علت آن‌ هم، فساد رخ‌داده در این باشگاه در سال صعود به لیگ برتر و سالیان پیش از آن بوده است.

جدید‌ترین وضعیت پرونده فساد در فوتبال

در ادامه بررسی پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان، با اعلام رئیس کل دادگستری استان کرمان، سومین متهم هم بازداشت شد. باشگاه مس رفسنجان در طول ماه‌های اخیر در صدر اخبار حضور داشته و علت آن‌ هم، فساد رخ‌داده در این باشگاه در سال صعود به لیگ برتر و سالیان پیش از آن بوده است. البته با توجه به پیچیدگی‌های پرونده و جزئیات آن، مسئولان قضائی سعی می‌کنند تا با ظرافت خاصی اخبار مرتبط با آن را رسانه‌ای کنند. در طول هفته گذشته، خداداد افشاریان (رئیس سابق کمیته داوران) و فریبرز محمودزاده (مسئول پیشین مسابقات لیگ دسته اول) با حکم قضائی بازداشت شدند و حالا رئیس دادگستری استان کرمان، اطلاعات تازه‌ای درباره پرونده فساد در فوتبال ارائه کرده است.

یکی از مسئولان سابق سازمان لیگ بازداشت شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان درباره این پرونده توضیح داد: «صبح امروز و در ادامه رسیدگی به پرونده فساد در یکی از باشگاه‌های فوتبال، یکی از مسئولان سابق سازمان لیگ به دستگاه قضائی در استان کرمان احضار و به اتهام اخذ رشوه با قرار تأمین مناسب روانه زندان شد. طی یک هفته گذشته نیز چهار نفر از متهمان پرونده به دستگاه قضائی استان کرمان احضار شده بودند که در این زمینه یکی از مسئولان سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال کشور نیز به اتهام اخذ رشوه با قرار تأمین مناسب بازداشت شده است».

یکی از مسئولان سابق کمیته نقل‌وانتقالات هم بازداشت شد

حمیدی با اشاره به جزئیات بیشتری از پرونده گفت: «همچنین طی هفته جاری یکی از مسئولان سابق کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران نیز به دادگستری استان کرمان احضار شد و در حال حاضر به اتهام اخذ رشوه با قرار تأمین مناسب در بازداشت به سر می‌برد. یکی دیگر از متهمان پرونده سردبیر یکی از سایت‌های مشهور ورزشی است که به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع تحت تعقیب قضائی قرار گرفته و در حال حاضر با قرار وثیقه میلیاردی آزاد است».

7 متهم تحت تعقیب قضائی قرار گرفته‌اند

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن توضیح درباره بیماری یکی از متهمان گفت: «یکی دیگر از متهمان پرونده که سردبیر یکی از رسانه‌های ورزشی است، به دلیل بیماری از مرجع قضائی تقاضای مهلت جهت حضور در دادستانی کرده که پرونده وی نیز در حال رسیدگی است. تاکنون در ارتباط با این پرونده هفت متهم تحت تعقیب قضائی قرار گرفته‌اند که سه نفر در بازداشت به سر می‌برند و متهمان دیگر پرونده با قرار وثیقه آزاد هستند، اما ممنوع‌الخروج شده‌اند».

در برخورد با فساد هیچ خط قرمزی نداریم

ابراهیم حمیدی در بخش پایانی صحبت‌هایش توضیح داد: «دو نفر از متهمان این پرونده از مسئولان سابق باشگاه مس رفسنجان و مابقی متهمان در استان تهران هستند. رسیدگی به پرونده فوق با قاطعیت در دستور کار دادگستری استان کرمان و نهادهای امنیتی قرار دارد. قوه‌ قضائیه در برخورد با فساد هیچ خط قرمزی ندارد و با مفسدان در هر پست و جایگاهی با قاطعیت برخورد خواهد کرد. از اصحاب رسانه می‌خواهم طبق قانون از بیان اسامی اشخاص قبل قطعی‌شدن احکام دادگاه‌ها پرهیز کنند».

اعلام زمان قرعه‌کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶

مرحله دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ فوتبال امروز در قاره آسیا به پایان می‌رسد تا چهره تیم‌های راه‌یافته به مرحله نهایی رقابت‌ها مشخص شود. طبق اعلام AFC قرعه‌کشی مرحله پایانی مسابقات، ۷ تیر در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می‌شود. بازی‌های این مرحله نیز از ۱۵ شهریور در سه گروه شش‌تیمی آغاز خواهد شد. تاکنون تیم‌های ملی ایران، قطر، اردن، ازبکستان، عمان، بحرین، امارات و فلسطین، عربستان، عراق، کره، ژاپن و استرالیا نیز با پیشی از رقبا، میخ صعود را کوبیده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها