|

حکم 2 روزنامه‌نگار اعلام شد

امیر رئیسیان از صدور حکم برائت برای اتهام همکاری با دولت متخاصم درباره خانم الناز محمدی و صدور حکم محکومیت سه سال حبس تعلیقی خانم‌ها الناز محمدی و نگین باقری، خبرنگاران روزنامه‌های هم‌میهن و هفت صبح به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت خبر داد.

حکم 2 روزنامه‌نگار اعلام شد

شبکه شرق: امیر رئیسیان از صدور حکم برائت برای اتهام همکاری با دولت متخاصم درباره خانم الناز محمدی و صدور حکم محکومیت سه سال حبس تعلیقی خانم‌ها الناز محمدی و نگین باقری، خبرنگاران روزنامه‌های هم‌میهن و هفت صبح به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت خبر داد.

امیر رئیسیان در‌این‌باره به هم‌میهن گفته است: «پرونده موکل من خانم الناز محمدی با دو اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم و همکاری با دول متخاصم خارجی به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد و دادگاه پس از رسیدگی به اتهامات ایشان، موکلم را به دلیل احرازنشدن وقوع جرم و فقدان هرگونه دلیل و مدرک، از اتهام همکاری با دول متخاصم خارجی تبرئه کرد؛ اما موکلم و خانم نگین باقری را که خانم برهانپور و آقای کامفیروزی وکالت‌شان را بر عهده داشتند، به اتهام اجتماع و تبانی به سه سال حبس محکوم کرد که یک‌چهلم آن لازم‌الاجرا بوده و مابقی آن را به مدت پنج سال تعلیق کرد». طبق این حکم الناز محمدی به 28 روز زندان محکوم شده است. همچنین وکیل این روزنامه‌نگار درباره بخش‌های دیگر حکم صادر‌شده توضیح داد: «قاضی مقرر کرد که متهمان در مدت پنج سال تعلیق اجرای مجازات حبس، اولا باید با هماهنگی و نظارت ضابطان وزارت اطلاعات، هر فصل در یک دوره آموزشی اخلاق حرفه‌ای خبرنگاری شرکت کنند و ثانیا در این پنج سال ممنوع‌الخروج بوده و ثالثا ایشان را از فعالیت حرفه‌ای مرتبط با جرم ارتکابی و وسایل مؤثر در آن و همچنین از ارتباط و معاشرت با افرادی که در رسانه‌های خارجی اشتغال یا ارتباط دارند، منع کرد». دادگاه الناز محمدی، دبیر سرویس اجتماعی روزنامه هم‌میهن، روز 21 مرداد

 برگزار شده است.

این حکم بسیاری را به یاد حکمی که برای سعید روستایی، کارگردان سینما، داده شده انداخت. این کارگردان سینما در ایام تعلیق موظف به خودداری از فعالیت‌های مرتبط با جرم ارتکابی یا استفاده از وسایل مؤثر در آن و خودداری از ارتباط و معاشرت با اشخاص فعال در عرصه فیلم‌سازی بود؛ همچنین موظف به گذراندن دوره فیلم‌سازی با حفظ منافع ملی و اخلاقی در دانشکده صداوسیمای قم به میزان ۲۴ ساعت در ایام تعلیق شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها