|

حمله خشن پلیس به خواهر باراک اوباما در اعتراضات/ ویدئو و تصاویر

خواهر باراک اوباما در اعتراضات، از سوی پلیس هدف گاز اشک‌آور قرار گرفت.

حمله خشن پلیس به خواهر باراک اوباما در اعتراضات/ ویدئو و تصاویر

به گزارش شبکه شرق، «آئوما اوباما» خواهر «باراک اوباما»، در اعتراضات کنیا، هدف گاز اشک‌آور قرار گرفت.

«آئوما اوباما» خواهر «باراک اوباما» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، که در جریان اعتراضات دیروز «سه‌شنبه، » کنیا در نایروبی، حضور داشت، هدف شلیک گاز اشک‌آور قرار گرفت؛ «آئوما اوباما» در کنیا، فعال مدنی است.

به نقل از رویترز، «آئوما اوباما» خواهر ناتنی «باراک اوباما» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در جریان اعتراضات مقابل ساختمان پارلمان کنیا در نایروبی، هدف گاز اشک‌آور قرار گرفت.

آئوما اوباما

آئوما اوباما

«آئوما اوباما»، خواهر ناتنی باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفته است که در جریان اعتراضات در «نایروبی» کنیا علیه قانون مالی بحث‌برانگیز، هدف گاز اشک‌آور قرار گرفته است.

پلیس کنیا در تلاش برای متفرق کردن تظاهرکنندگان مقابل پارلمان کنیا، به روی معترضان آتش گشود؛ در جریان درگیری‌ها، دست‌کم ۱۰ نفر کشته و ده‌ها تن زخمی شدند و بخش‌هایی از ساختمان مجلس نیز به آتش کشیده شد؛ این در حالی بود که قانون‌گذاران حاضر در پارلمان، لایحه افزایش مالیات را تصویب کرده بودند.

تصاویر ویدئویی‌ای که «سی‌ان‌ان» منتشر کرده است، نشان می‌دهد که یکی از خبرنگاران این شبکه، در میان شلوغی‌ها، «آئوما اوباما» را که یک فعال سیاسی است، کنار کشیده و از او درباره دلیل حضورش می‌پرسد.

«آئوما اوباما» که تحت تاثیر گاز اشک‌آور شروع به سرفه کرده بود، در پاسخ گفت: «وضعیت را می‌بینید و دلیل حضورم هم همین وضعیت است! جوانان کنیایی برای گرفتن حق‌شان تظاهرات کرده‌اند و این کار را با پرچم و بنر انجام داده‌اند. به سمت‌مان گاز شلیک کردند و حتی جلوی پایم را نمی‌توانم ببینم!»

در دست مردی که پشت اوباما ایستاده است، بنری دیده می‌شود که روی آن نوشته شده است «استعمار هرگز در کنیا تمام نشد».

آئوما اوباما

دفتر باراک اوباما درباره مشارکت آئوما اوباما، در این تظاهرات یا خشونت‌های کنیا، هیچ بیانیه‌ای صادر نکرده و واکنشی نشان نداده است.

پخش زنده برخورد گاز اشک‌آور به خواهر باراک اوباما

«آئوما اوباما»، خواهر ناتنی باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا می‌گوید که در جریان اعتراضات در «نایروبی» کنیا، علیه قانون مالی بحث‌برانگیز، هدف گاز اشک‌آور قرار گرفته است.

«آئوما اوباما» که در کنیا فعال مدنی است، به «سی‌ان‌ان» گفته است که دوشنبه، این اتفاق برای او افتاده است.

«آئوما اوباما» در میانه اعتراضات، در مقابل دوربین پخش زنده شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» قرار گرفت و گفت کنیایی‌های جوان برای حقوق خود اعتراض می‌کنند و با پرچم و بنر بیرون آمده‌اند. او در حالی‌که به سختی نفس می‌کشید، گفت که دیگر نمی‌تواند ببیند.

سپس، این مصاحبه نیمه‌تمام می‌ماند و صدای سرفه و هیاهو در پخش زنده ثبت می‌شود‌.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها