|

عزت‌الله ضرغامی:

تابوی برگزاری کنسرت در امکان گردشگری را شکستیم

۶۰۰۰ نفر به تخت جمشید رفتند بی‌آنکه مشکلی به وجود آید. دادستانی، نیروی انتظامی،‌ امام جمعه نقش مهمی در برگزاری کنسرت در مرودشت داشتند.

تابوی برگزاری کنسرت در امکان گردشگری را شکستیم

به گزارش شبکه شرق، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برای نخستین بار، تابوی برگزاری کنسرت در امکان گردشگری را شکستیم که اولین آن، در تخت جمشید بود. ۶۰۰۰ نفر به تخت جمشید رفتند بی‌آنکه مشکلی به وجود آید. دادستانی، نیروی انتظامی،‌ امام جمعه نقش مهمی در برگزاری کنسرت در مرودشت داشتند.

«عزت‌الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جلسه امروز چهارشنبه «۳ مرداد ۱۴۰۳» هیات دولت، با ارائه گزارش عملکرد میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سه سال اخیر، گفت: برنامه هفتم توسعه برای اولین بار به حوزه ماموریتی ما توجه کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: در شروع کار به دلیل کرونا کشور به لحاظ گردشگری ۲۰ ماه تعطیل بود. اولین درخواست صدور روادید برای راه‌اندازی گردشگری بود که با درایت شهید رییسی این کار انجام شد. بعد از تنظیم بخش‌نامه‌های لازم و تصویب آن‌ها صدور روادید آغاز شد. این مسئله خیلی به گردشگری کشور کمک کرد. سه برابر میانگین رشد گردشگری را از آن خود کرد.

او  افزود: از ابتدای کار ۱۳ میلیون و ۸۹۵ هزار وارد ایران شدند از زمان حل کرونا. به خاطر مسئله سیاسی آذربایجان دو سهمیه ۱.۸ میلیون نفری حذف شد که البته به تدریج حل می‌شود اما آمارش قابل توجه است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: رشد ۵۰.۸ درصدی در سال ۱۴۰۲ به نسبت ۱۴۰۱ داشتیم. در سه ماهه اول ۱۴۰۳ نیز افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل داشتیم. تا امروز ۱۷۸۵ پروژه که برخی از آن‌ها بزرگ و هتل پنج ستاره با حجم ۵۰ همت در حال ساخت است. تا آخر سال ۸۱ پروژه که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد به ارزش ۹۷ همت افتتاح می‌کنیم.

او ادامه داد: این عدد یک سوم کل پروژه‌های حوزه گردشگری در طول تاریخ این صنعت در ایران است. بانک‌ها نیز در حد توان مساعدت کردند. با عنایت و تصمیمات انقلابی رییس‌جمهور شهید لغو روادید یا برقراری روادید یک طرفه با ۲۸ کشور موجب باز شدن درهای کشور به روی مردم این کشورها شد. نیمی از مردم دنیا می‌توانند به ایران سفر کنند. آثار این تصمیمات به تدریج در حال خودنمایی است. سفر ۳۰ درصد گردشگران این کشورها به ایران بیشتر شد.

ضرغامی ادامه داد: ساخت مراکز اقامتی، معافیت عوارض شهرداری‌ها، اختصاص ۵ درصد اعتبارات استان‌ها به گردشگری، بیمه صنایع دستی با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان تصویب شد و اقدامات دیگری در دست انجام داریم. ۱۰ هزار نفر بیمه صنایع دستی شدند. ۱.۵ میلیون شخص فعال در صنعت گردشگری وجود دارد. پیمان‌سپاری ارزی برای صنایع دستی حذف شد که اتفاق بسیار بزرگی است که می‌تواند موجب رونق این صنعت شود.

او تصریح کرد: اصفهان و کارخانه ریزبافت را به محل فروش و عرضه صنایع دستی جهانی تبدیل خواهیم کرد. این گزارش بخش کوچکی از ظرفیت صنعت گردشگری کشور است. برای اولین بار در میراث فرهنگی چهره های ماندگار میراث فرهنگی را برگزار کرده‌ایم که آثار خوبی دارد. در حوزه صنایع دستی نیز همین کار را انجام داده‌ایم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: در میراث فرهنگی در حوزه میراث ناملموس دو آمار بزرگ داشتیم. مقام ما در آثار ثبت جهانی از ۷ به ۶ ارتقا یافتیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: جاذبه‌های تکمیلی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری بسیار مهم است. برای اولین بار تابوی برگزاری کنسرت در امکان گردشگری را شکستیم که اولین آن در تخت جمشید بود. ۶۰۰۰ نفر به تخت جمشید رفتند بی‌آنکه مشکلی به وجود آید. دادستانی، نیروی انتظامی،‌امام جمعه نقش مهمی در برگزاری کنسرت در مرودشت داشتند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها