|

جو بایدن:

موقع مناظره تقریبا خواب بودم!/ ویدئو

او عملکرد ضعیفش در مناظره اول ریاست‌جمهوری را ناشی خستگی از سفرهای طولانی پیش از آغاز مناظره انتخاباتی دانست.

موقع مناظره تقریبا خواب بودم!/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، «جو بایدن» در توضیح عملکرد ضعیفش در مناظره اول انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، مقابل «دونالد ترامپ»، رقیب جمهوری‌خواه خود، اعلام کرد که خستگی او ناشی از سفرهای طولانی بین‌المللی پیش از آغاز مناظره بوده است.

عملکرد «جو بایدن» در مناظره انتخاباتی اخیر با «دونالد ترامپ»، بحث انصراف بایدن از ادامه رقابت‌های انتخابات ۲۰۲۴ در آمریکا را قوت بخشیده است.

به نقل از سی‌ان‌ان، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، عملکرد ضعیفش در مناظره اول ریاست‌جمهوری آمریکا با «دونالد ترامپ»، رقیب جمهوری‌خواه خود را به «خستگی ناشی از سفرهای بین‌المللی» ربط داد.

رئیس‌جمهور آمریکا در جمع هوادارانش، در این‌باره گفت: «عاقلانه نبود که درست قبل از مناظره، چند سفر بین‌المللی داشته باشم. این بهانه نیست، توضیح است.»

بایدن همچنین افزود: «من به مشاوران و همکارانم گوش ندادم و موقع مناظره تقریباً خواب بودم.»

جو بایدن و دونالد ترامپ

«جیل بایدن» همسر «جو بایدن»، دیروز «سه‌شنبه، ۱۲ تیر ۱۴۰۳»، درباره احتمال کناره‌گیری او از انتخابات ریاست‌جمهوری به علت عملکرد ضعیف در مناظره اول گفت: «جو بایدن در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ باقی می‌ماند.»

همسر بایدن در مصاحبه‌ای گفت: «ما اجازه نخواهیم داد آن ۹۰ دقیقه مناظره، تعریفی از چهار سال ریاست جمهوری او باشد. ما به مبارزه ادامه خواهیم داد. او همیشه بهترین کار را برای کشور انجام خواهد داد.»

شبکه تلویزیونی «ان‌بی‌سی» روز یکشنبه، به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد که ادامه حضور «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۴، به نظر «جیل بایدن» همسر او بستگی دارد.

با این حال، تازه‌ترین نظرسنجی سراسری در آمریکا نشان می‌دهد که ۷۲ درصد مردم این کشور اعتقاد دارند که جو بایدن ۸۱ ساله، نامزد اصلی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از نظر روحی و روانی آمادگی لازم برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا را ندارد.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۴۹ درصد رای‌دهندگان، معتقدند که دونالد ترامپ ۷۷ ساله، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و کاندیدای اصلی جمهوری‌خواهان هم توانایی کافی و لازم برای ریاست‌جمهوری را ندارد.

جو بایدن و دونالد ترامپ در مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره ایران چه گفتند؟

«جو بایدن» و «دونالد ترامپ» در مناظره انتخاباتی در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴، درباره ایران هم صحبت کردند.

ناکامی بایدن به ضرر ترامپ تمام شد

«دونالد ترامپ» از تمرکز رسانه‌ها و افراد سیاسی به عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا در مناظره انتخاباتی و بی‌توجهی به وی انتقاد کرد.

به نقل از سی‌ان‌ان، «دونالد ترامپ» کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا معتقد است نمایش ضعیف «جو بایدن» در مناظره انتخاباتی، توجه عمومی را از موفقیت وی در این مناظره منحرف کرد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت: «مجریان، خبرنگاران سیاسی و همه فریاد زدند که من بهترین عملکرد مناظره را در تاریخ طولانی و پر سابقه مناظره‌های ریاست جمهوری داشته‌ام.»

ترامپ تاکید کرد که «همه در مورد عملکرد ضعیف بایدن حرف می‌زنند، نه درباره عملکرد او.»

کاندیدای جمهوری‌خواهان در انتخابات آمریکا، با این حال، ابراز امیدواری کرد که در هر صورت، نتیجه مناظره به نفع او بوده است.

عملکرد «جو بایدن» در مناظره انتخاباتی اخیر با «دونالد ترامپ»، بحث انصراف بایدن از ادامه رقابت‌های انتخابات ۲۰۲۴ در آمریکا را قوت بخشیده است.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها