|

سپاهانی‌ها و سندرم کارت قرمز

فاجعه‌ای که در نقش جهان هم تکرار شد

‌اخراج محمد دانشگر باعث شد تا دهمین کارت قرمز در کارنامه تیم سپاهان در فصل جاری رقابت‌های باشگاهی به‌ ثبت برسد. به گزارش فوتبال 360، سپاهان ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، پنجشنبه میزبان الهلال عربستان بود.

فاجعه‌ای که در نقش جهان هم تکرار شد

‌اخراج محمد دانشگر باعث شد تا دهمین کارت قرمز در کارنامه تیم سپاهان در فصل جاری رقابت‌های باشگاهی به‌ ثبت برسد. به گزارش فوتبال 360، سپاهان ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، پنجشنبه میزبان الهلال عربستان بود. سپاهانی‌ها که در اواخر نیمه اول با گل رامین رضاییان از رقیب پیش افتاده بودند، بر‌خلاف جریان بازی در نیمه دوم از حریف گل تساوی را در دقیقه 57 خوردند. بعد از گل اول الهلال، این سپاهان بود که بر بازی مسلط شد و موقعیت‌های پیاپی روی دروازه رقیب ایجاد کرد. همه‌چیز برای نماینده ایران خوب پیش می‌رفت که محمد دانشگر با کمک (VAR) از زمین اخراج شد. 10‌نفره‌شدن سپاهان باعث شد نماینده عربستان با دو گلی که در وقت‌های تلف‌شده بازی به ثمر رساند، با خیال راحت منتظر بازی برگشت در عربستان باشد.

سومین اخراجی سپاهان

محمد دانشگر سومین اخراجی سپاهانی‌ها در ششمین بازی برگزار‌شده این فصل لیگ قهرمانان آسیای آنها بود؛ اخراجی که می‌توان گفت زمینه‌ساز باخت آنها در برابر دیدگان هواداران‌شان شد. پیش‌از‌این در بازی برابر نیروی هوایی عراق هم هادی محمدی و محمدجواد حسین‌نژاد با اخراج‌شان نزدیک بود موجب شوند کار سپاهان در همان مرحله گروهی به پایان برسد. این فصل برای سپاهان فصلی پر از کارت قرمز بوده است. آنها در دیدار پرحاشیه و عجیب برابر آلومینیوم، سه اخراجی داشتند و به جز این بازی در دیگر دیدار‌های فصل هم جمعا چهار اخراجی داشتند و ادامه این روند می‌تواند موجب از‌دست‌رفتن جام‌های داخلی برای طلایی‌پوشان شود.

نساجی هم مانند سپاهان

نساجی، دیگر تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان امسال، هم وضع بهتری از سپاهان نداشت. آنها هم در سه بازی از شش بازی خود با یک یار کمتر دیدار را به پایان رساندند. کارت قرمز هوشمند و واکنش آنان در هنگام دریافت کارت قرمز اوج ناآشنایی بازیکنان ایرانی با (VAR) و قوانین جدید بود. اخراج صابر حردانی در ازبکستان زمینه‌ساز کامبک تیم ازبک شد. این آمار تیم نساجی در حالی است که آنها در 16 بازی لیگ برتر ایران تنها دو کارت قرمز دریافت کرده‌اند. البته این کارت‌های قرمز همیشه به ضرر تیم‌های ایرانی نبوده. در بازی سپاهان و اولمالیق کارت قرمز اکرجان کومیلوف باعث شد سپاهانی‌ها به برد تاریخی 9 بر صفر دست یابند و در بازی النصر و پرسپولیس در اول پارک ریاض اخراج علی لجامی در ابتدای بازی کمک شایانی به قرمز‌ها در کسب یک امتیاز در بازی‌ای کرد که انتظار می‌رفت النصر با دست پر از زمین خارج شود. نبود (VAR) در لیگ داخلی و اخراج‌هایی که از آن نماینده‌های ایران متضرر شده‌اند، یکی از عوامل تأثیرگذار در نتایج تیم‌های ایرانی در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا بوده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها