|

العالم فی 60 ثانیة

از اولین شهر هوشمند جهان در عربستان تا احیای گردشگری در سوریه

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الجزیره، شفق نیوز، عکاظ عربستان، الخلیج اونلاین و الامارات الیوم.

از اولین شهر هوشمند جهان در عربستان تا احیای  گردشگری در سوریه
خبرنگار: ذلفا معیل

عکاظ عربستان: “The Line”  اولین شهر هوشمند “دوستانه محیط زیست” در جهان

مقامات سعودی گفتند که شهر “The Line” در نئوم اولین شهر زیست محیطی در جهان خواهد بود. این شهر در آینده بین دو آسمان خراش غول پیکر، هر کدام با ارتفاع 1640 فوت و فاصله 656 فوتی بین آنها ساخته خواهد شد. هیچ جاده ای وجود نخواهد داشت، خودرویی وجود نخواهد داشت و اصلاً انتشار کربنی وجود نخواهد داشت. 

مجله بیزینس اینسایدر دیروز گزارش داد که طرح های طراحی شده توسط عربستان سعودی برای ساخت “The Line”معماران و طراحان را شگفت زده کرده است و سعودی ها همیشه بر این باورند که این پروژه یکی از پروژه های پایدار در جهان است. 

 

الجزیره:

 آخرین خبرها از انتخاب رئیس جدید دفتر سیاسی حماس

خلیل الحیه نایب رئیس دفتر سیاسی حماس از ادامه رایزنی‌ها برای انتخاب جانشین اسماعیل هنیه خبر داد .

الحیه گفت تا چند روز دیگر رایزنی‌ها برای انتخاب رهبر جدید حماس پایان خواهد یافت.

الحیه افزود هر چند رهبری همچون اسماعیل هنیه را از دست دادیم، ولی این جنبش از طریق ساختارها اداره می شود و با شهادت رهبر، خلاء ایجاد نمی شود.

وی خاطر نشان کرد که ما یک رهبری یکپارچه هستیم، نشست هایمان را برگزار و فعالیت هایمان را با مسئولیت پذیری و عشق کامل اداره می کنیم.

الحیه اظهار داشت که هنیه نخست وزیر مردم فلسطین بود،ولی او نخست وزیر مردم و مقاومت مردمی بود که می خواهد به آزادی و بازگشت برسد.

 

الامارات الیوم :

 جراحی های زیبایی در صدر فهرست «شکایات پزشکی» امارات

دکتر عبدالرزاق المدنی، رئیس کمیته عالی مسئولیت پزشکی امارات، با بیان اینکه «این کمیته در نیمه اول سال جاری بیش از 300 شکایت را بررسی کرد»، خاطرنشان کرد: «جراحی های زیبایی در راس لیست شکایت ها قرار گرفت.

وی عدم تجربه، سهل انگاری و استفاده از روش های درمانی غیرمجاز را از بارزترین دلایل خطاهای پزشکی عنوان کرد.

او توضیح داد که «از ابتدای سال جاری تا ژوئن، کمیته عالی مسئولیت پزشکی بیش از 300 شکایت را بررسی کرد» و خاطرنشان کرد: «میانگین ماهانه تعداد شکایات ثبت شده قبل از سال 2023، 50 شکایت بوده است.

وی اظهار داشت: بیشترین شکایات مربوط به جراحی های پلاستیک، جراحی زیبایی دندان و موارد زایمان است که منجر به عوارض شده است. 

 

شفق نیوز: 

احیای گردشگری در سوریه 

محمد رامی مرتینی وزیر گردشگری سوریه تصریح کرد کشورش در سال جاری شاهد بازگشت گردشگران عربی به ویژه گردشگران عراقی، اردنی و لبنانی بوده است.

مرتینی اعلام کرد که ما در سال جاری شاهد ورود هزاران گردشگر عربی از کشورهای همسایه و ورود چشم گیر مهاجران هستیم.

وی در ادامه نسبت به ورود این افراد و شهروندان سوری مقیم خارج، به این کشور که موجب توسعه، کسب درآمد و اشتغال نیروی کار و بهره برداری از این پروژه ها می شود، ابراز خرسندی کرد.

یاسین شریف الحجیمی کاردار سفارت عراق در دمشق، در ماه مارس سال جاری از کاهش 30 دلاری هزینه ویزا و اقامت یک ماهه برای عراقی هایی که با هدف گردشگری، سفر زیارتی و درمانی به سوریه سفر می کنند خبر داده بود.

 

الخلیج اونلاین: 

عربستان قیمت نفت خام صادراتی به آسیا را افزایش داد

عربستان امروز دوشنبه، قیمت نفت خام صادراتی به آسیا را برای نخستین بار از 3 ماه گذشته افزایش داد.

براساس فهرست قیمت های منتشر شده از سوی شرکت آرامکوی عربستان، این کشور قیمت نفت خام صادراتی به آسیا را به مقدار 20 سنت تا 2 دلار در هر بشکه افزایش داد.

بلومبرگ نیز اعلام کرد که این اقدام، نشان دهنده این است که عربستان، بزرگترین کشور صادرکننده نفت در جهان، همچنان درخصوص تقاضا اطمینان دارد.

برخی منابع به بلومبرگ گفتند که این افزایش قیمت در پی تحرکات قیمت نفت در خاورمیانه طی هفته های اخیر، مورد انتظار بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها