|

سازمان ملل ‌ اسرائیل را محکوم کرد

چند روز پیش خبری درباره محکومیت ارتش اسرائیل توسط سازمان ملل منتشر شد‌. به گزارش رسانه‌ها، سازمان ملل، ارتش اسرائیل را به فهرست متخلفانی اضافه کرده است که سال گذشته در حفاظت از کودکان ناکام بوده‌اند.

سازمان  ملل ‌ اسرائیل  را  محکوم کرد

چند روز پیش خبری درباره محکومیت ارتش اسرائیل توسط سازمان ملل منتشر شد‌. به گزارش رسانه‌ها، سازمان ملل، ارتش اسرائیل را به فهرست متخلفانی اضافه کرده است که سال گذشته در حفاظت از کودکان ناکام بوده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی، «اسرائیل کاتز»، وزیر خارجه اسرائیل، گفت ‌این امر «عواقبی برای روابط اسرائیل با سازمان ملل خواهد داشت».

یکی از مسئولان فلسطینی به رویترز گفته است ‌با این تصمیم، پاسخ‌گو‌کردن اسرائیل برای جنایاتی که انجام داده‌، یک گام به واقعیت نزدیک‌تر شده است.

طبق آماری که وزارت دفاع رژیم صهیونیستی اعلام کرده است: «از آغاز جنگ در غزه، تاکنون حداقل 37هزارو 84 فلسطینی کشته و 84هزارو 494 نفر زخمی شده‌اند».

بیش از 70 درصد این کشته‌شدگان، کودک هستند که در عملیات‌های مختلف اسرائیل علیه حماس در غزه کشته شده‌اند و هزاران نفر دیگر به کمک‌های بشردوستانه نیاز مبرم دارند. به‌تازگی جنایت دیگری نیز رخ داده است.

 هزار نفر در برابر 4 نفر

در حمله‌ای که برای آزادی چهار اسیر اسرائیلی رخ داده است، حدود هزار نفر کشته و زخمی شده‌اند. طبق آماری که آسوشیتدپرس از وزارت بهداشت غزه مخابره کرده است، در این حمله هوایی و زمینی که منجر به نجات چهار گروگان در دست حماس شد، دست‌کم 274 فلسطینی کشته شدند. این وزارت همچنین گفت که در این عملیات حدود 700 نفر زخمی شده‌اند.

حمام خون پایان یابد

این تعداد زیاد کشته و زخمی‌ سبب شد تا بار دیگر سیاست‌مداران جهان، واکنش نشان دهند. جوزپ بورل، مسئول‌ سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا، «کشتار غیرنظامیان» فلسطینی در جریان این عملیات را به‌شدت محکوم کرد. بورل در بخشی از متن خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «گزارش‌ها در مورد کشتار دوباره غیرنظامیان وحشتناک است. حمام خون باید فورا پایان یابد».

ارتش اسرائیل در این عملیات که داخل و اطراف اردوگاه آوارگان نصیرات انجام شد، از پشتیبانی حملات هوایی برخوردار بود.

البته ابوعبیده، سخنگوی حماس، در واکنش به این حمله گفته است: «شرایط برای اسرای باقی‌مانده پس از حمله بدتر خواهد شد».

حماس در حمله هشت ماه پیش، 250 نفر را به غزه برده بود. چهار گروگان آزاد‌شده از‌جمله هفت گروگانی هستند که ارتش اسرائیل توانسته‌‌ آنها را نجات دهد.

در آتش‌بس ماه نوامبر، با اسرای فلسطینی‌ ده‌ها گروگان مبادله شدند. گمان می‌رود 116 گروگان در غزه باقی مانده باشند. اعلام شده بود پیش از این 40 گروگان کشته شده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها