|

جوابیه بیمه سلامت به گزارش «گره دارو»

بیمه سلامت در پاسخ به یکی از گزارش‌های روزنامه «شرق» جوابیه‌ای ارسال کرده که در ادامه می‌خوانید:

جوابیه بیمه سلامت به گزارش «گره دارو»

بیمه سلامت در پاسخ به یکی از گزارش‌های روزنامه «شرق» جوابیه‌ای ارسال کرده که در ادامه می‌خوانید:

با توجه به درج مطلبی با موضوع «گره دارو» در آن رسانه وزین و مردمی مورخ 7‌/03‌/1403، خواهشمند است دستور فرمایید مطلب ذیل جهت تنویر افکار عمومی در آن رسانه منعکس گردد.

‌‌- مبلغ و نرخ یارانه ارزی هریک از داروها، بر‌مبنای ابلاغ مکتوب سازمان غذا و دارو، در سامانه‌های این سازمان لحاظ گردیده و مبنای عملکرد قرار می‌گیرد و لیکن تعیین قیمت داروها، تأمین (مشتمل بر تولید یا واردات‌) و توزیع دارو در بازار داروئی کشور، در حیطه اختیارات و وظایف این سازمان قرار ندارد.

‌‌- تعهدات داروئی سازمان بر‌مبنای کتاب فهرست خدمات بیمه‌های سلامت ابلاغی از سوی دبیرخانه شورای‌ عالی بیمه سلامت برقرار می‌باشد و در راستای حمایت مالی بیشتر، براساس تبصره ماده 9 اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج مصوب هیئت محترم وزیران به شماره 112057‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/ت59880‌ها مورخ

 27‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/6‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/1401 (تصویر پیوست) امکان مساعدت به مشمولین نیازمند، برابر ضوابط اعلامی از سوی وزارت متبوع فراهم گردیده است. بر همین اساس و با عنایت به اینکه بیماری دیابت در فهرست بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج لحاظ گردیده است، هزینه سنسور مانیتور مداوم قند خون «برای بیماران دیابتی زیر 12 سال»، با ارائه فاکتور خرید و مستندات معتبر، برابر ضوابط و تا سقف معینی در سال، از محل اعتبارات صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج قابل محاسبه و پرداخت است.

‌‌- براساس سیاست‌های کنونی نظام سلامت کشور، سهم یارانه ارزی داروها رأسا توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها به حساب داروخانه‌ها واریز می‌گردد و زمان‌بندی واریز، خارج از اختیار این سازمان است.

سعید عطائی‌پور- رئیس مرکز

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها