|

جایی برای ارائه حرفه‌ای

«زندگی یک کارآفرین یعنی ارائه» این یکی از جمله‌های کلیدی و اصلی کارآفرینی است. اگر یک کارآفرین نتواند ارائه موفقی برای خود، تیم، سرمایه‌گذار و مشتریانش داشته باشد، در مسیر موفقیت خودش دچار مشکل و چالش‌های بزرگی خواهد شد.

جایی برای ارائه حرفه‌ای

مهدی نیازی‌منش-مدیر اجرایی بخش الکام‌پیچ: «زندگی یک کارآفرین یعنی ارائه» این یکی از جمله‌های کلیدی و اصلی کارآفرینی است. اگر یک کارآفرین نتواند ارائه موفقی برای خود، تیم، سرمایه‌گذار و مشتریانش داشته باشد، در مسیر موفقیت خودش دچار مشکل و چالش‌های بزرگی خواهد شد. الکام‌پیچ به عنوان یکی از بخش‌های جانبی الکام‌ استارز این فرصت را برای استارتاپ‌ها و تیم‌های دارای کسب‌وکار نو قرار داده تا بتوانند خود را مورد داوری و محک علمی و فنی و بیزینسی قرار دهند و بدانند سرمایه‌گذاران به فعالیت و عملکرد، محصول اولیه و چشم‌انداز کسب‌وکار آنها چگونه می‌نگرند و چه برآوردی دارند.

امسال ششمین دوره الکام‌پیچ است و اولین دوره آم در سال ۱۳۹۴ برگزار شده است.

الکام‌پیچ از رویدادهایی است که اصطلاحا به آنها پیچ‌فست (pitch fest) می‌گویند؛ یعنی تیم‌ها ارائه می‌دهند و در جریان این ارائه‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند. در این مدل، تیم‌ها براساس عملکرد و برنامه‌هایی که برای کسب‌وکارشان در آینده دارند، سنجیده می‌شوند. در واقع تیم‌های استارتاپی مطابق با معیارهای استاندارد داوری که برای استارتاپ‌ها در نظر گرفته می‌شود، بررسی خواهند شد و به تیم‌های برتر از نگاه داوران، جوایز نقدی و غیرنقدی اهدا خواهد شد. ترجیحمان این است که استارتاپ‌ها محصول اولیه داشته باشند؛ یعنی پیش‌ از این فعالیت کرده باشند و در حد ایده نباشند، هرچند ممکن است افرادی حضور داشته باشند که فقط می‌خواهند ایده را پیچ کنند. داورها افراد باتجربه حوزه استارتاپی و کسانی هستند که خودشان استارتاپ داشته‌اند. همچنین برنامه‌‌مان این است که امسال حداقل ۵۰ درصد داورهایمان خانم باشند. امسال ۶۰ تیم در الکام‌پیچ حضور دارند که به تیم‌های اول تا سوم به‌ ترتیب ۲۰۰، ۱۰۰ و ۵۰ میلیون تومان جایزه نقدی اهدا خواهد شد. شاید یکی از بارزترین نقاط الکام‌پیچ امسال این باشد که سعی می‌کنیم نسبت به سال‌های قبل، میزبان‌ تیم‌های بیشتری از استان‌هایی غیر از تهران باشیم. مدیریت امسال هم از خارج از تهران و در اصفهان انجام می‌شود. همچنین تلاش خواهیم کرد حضور بانوان پررنگ‌تر از گذشته باشد. برای یک استارتاپ ارائه یعنی همه‌چیز. این یک رویداد جدی است که استارتاپ‌ها می‌توانند خودشان را برای ارائه جلوی سرمایه‌گذار محک بزنند و برای آن روز آماده شوند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها